غذاهای اصلی

خواص درمانی انجیر

طبیعت انجیر سرد است. ویتامین‌ها مواد معدنی: آهن، سدیم، سولفات، کلسیم، قند، چربی، گوگرد.

خواص درمانی: داروی ملین، تقویت کننده جنسی، مفید برای زکام های شدید و برونشیت ها و تورم حنجره و درد سینه و سرفه کبد، جوشانده انجیر برای تحریک گلو و تورم لثه ها و یبوست و سوء هاضمه مفید است. جهت درمان لاغری باید ۴۰ روز هر روز صبح مقدار انجیر را با بادیان میل نموده تا ضعف و سستی بدن رفت و فربه گردد. برای آشنایی با خواص درمانی انجیر مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

خواص درمانی انجیر

آشنایی با خواص درمانی انجیر

جهت نروییدن موهای زائد کافی است که آنها را با موچین کنده و سپس مقداری جیوه و سرنج و زاج را ساییده و در آب انجیر حل کرده و بر روی محل ریشه مو بمالید. جهت خارش گوش، چند انجیر را له کرده و با خردل ساییده شده خمیر نموده و فتیله کرده در گوش قرار دهید.

جهت رفع لک و کک و مک و برص، کافی است چند عدد زنجیر را له کرده و بر روی پوست بمالید. اگر مقداری برگ شنبلیله و چند عدد انجیر تازه را با مقداری آب پخته و صاف نموده و به صورت شربت در آورده و هر روز صبح 1 قاشق مرباخوری از آن میل کنید.

رفع خشونت سینه شده و عفونت های ریوی و دستگاه تنفسی را درمان می‌کند. اگر انجیر را سوزانده و آنرا بسابید و مسواک بزنید، جهت سفید کردن دندان و قطع خونریزی لثه نافع است. جهت درمان سردرد هایی که معمولاً پس از بیدار شدن از خواب های عمیق به وجود می‌آید، قدری خاکستر چوب انجیر را در سرکه حل کرده و بر پیشانی بمالید.

جوشانده برگ انجیر جهت تقویت پیاز مو و رفع ریزش مو مفید است. اگر مقداری از شیره درخت انجیر را با پنبه به ریشه دندان بمالید و یا در حفره های دندان کرم خورده قراردهید برای تسکین فوری درد موثر است. شیره انجیر برای از بین بردن زگیل مفید است.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا