غذاهای اصلی

طرز تهیه سوپ فلفل قرمز با گوجه فرنگی کبابی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع مختلف سوپ. امروز شما را با یک سوپ لذیذ و مقوی که حتی برای کسانی که سرما خرده اند نیز مفید و مقوی میباشد. در طرز تهیه ی سوپ فلفل قرمز با گوجه فرنگی کبابی ، از گوجه فرنگیريا، فلفل دلمه ای قرمز، پیاز و… استفاده شده است. برای آشنایی با دستور پخت این سوپ لذیذ و مقوی، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه سوپ فلفل قرمز با گوجه فرنگی کبابی در منزل

طرز تهیه سوپ فلفل قرمز با گوجه فرنگی کبابی

مواد لازم:

1 کیلو گرم گوجه فرنگی

100 گرم پنیر چدار

2 عدد فلفل دلمه ای قرمز

1 عدد سیر( حدود 7 یا 8 حبه )

1 عدد پیاز قرمز

روغن زیتون به مقدار لازم

خامه و ریحان برای تزئین

نان باگت

دستور پخت:

گام اول: یک کیلو گرم گوجه فرنگی را شسته و هر کدام را به چهار قسمت تقسیم می کنیم. گوجه فرنگی ها را داخل سینی فر قرار میدهیم. ۲ عدد فلفل دلمه قرمز را از وسط نصف می کنیم و قسمتهای اضافی آن را با چاقو در می آوریم. فلفل ها را نسبتاً درشت خرد می کنیم و همراه با گوجه فرنگی ها را داخل سینی فر قرار میدهیم. یک عدد سیر یا حدود ۷ یا ۸ حبه سیر را پوست می گیریم و لابلای گوجه فرنگی ها و فلفل های داخل سینی فر قرار میدهیم.

گام دوم: یک عدد پیاز قرمز را خرد می کنیم و به سایر محتویات سینی فرمان اضافه می کنیم. کمی نمک روی آنها می پاشیم. فلفل سیاه تازه آسیاب شده رویش آن ها می ریزیم و با روغن زیتون سبزیجات مان را چرب می کنیم. سینی فر را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم. سپس سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم تا به آرامی خنک شوند.

ادامه ی دستور پخت:

گام سوم: محتویات سینی فر را داخل یک مخلوط‌ کن می‌ریزیم. حبه های سیر را له میکنیم و مقداری برگ ریحان تازه و یک قاشق مرباخوری پودر ارگانو بهش اضافه میکنیم. در مخلوط کن را میبندیم و تا زمانی که به خوبی مخلوط و نرم شوند و مخلوط می کنیم. بعد از اینکه مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند، آن را داخل یک قابلمه می ریزیم. ۲ فنجان یا ۴۸۰ میلی لیتر آب مرغ به آن اضافه می کنیم. هم می زنیم و با هم مخلوط شان می کنیم.

گام چهارم: بعد از روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید. در حالی که سوپ مشغول پختن است، یک نان باگت را حلقه حلقه می بریم و داخل سینی فر می چینیم. مقداری روغن زیتون رو آنها میریزیم و حدود ۱۰۰ گرم پنیر چدار رنده شده را روی آنها قرار میدهیم. سپس روی آنها پودر ارگانو و پودر سیر میریزیم. نان ها را به مدت ۵ الی ۷ دقیقه در درجه حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتیگراد در فر قرار می دهیم تا ترد شوند.

گام پنجم: سینی را از فر خارج می‌کنیم و می گذاریم نانها سرد شوند. سوپمان که اکنون آماده است از روی حرارت بر می داریم و داخل یک کاسه می ریزیم. مقدار خامه روی آن می ریزیم و با برگ ریحان تزئین می کنیم. این سوپ با نون های برشته شده فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه میشود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا