انواع خوراک مرغخوراک مرغ و پرندهغذاهای اصلی

طرز تهیه ی مرغ تنوری خانگی

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه ی مرغ تنوری خانگی آشنا میکنیم. این غذا یکی از محبوب ترین دستور های پخت مرغ میباشد که در سراسر جهان تهیه و سرو میشود. در تهیه ی این غذا از لیمو، سیر، رزماری و… استفاده شده است که طعم و مزه ی خاصی به آن بخشیده است. برای آشنایی با دستور پخت این غذای بسیار لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی مرغ تنوری خانگی

طرز تهیه ی مرغ تنوری خانگی

مواد لازم:

1 عدد مرغ کامل

1/4 لیوان کره بدون نمک، ذوب شده

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 عدد لیمو، نصف شده است

نمک و فلفل سیاه تازه، برای طعم دادن

2 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

4 حبه سیر، چرخ کرده

1 حبه سیر تقریباً پوست کنده و از وسط نصف شده

3 شاخه کامل رزماری تازه

دستور پخت:

گام اول: فر را تا 430 درجه فارنهایت گرم کنید، 220 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتیگراد اجباری). یک سینی پخت را با فویل بپوشانید، یا یک تابه نچسب را به خوبی چرب کنید. گردن مرغ را جدا کنید و هرگونه چربی اضافی و پرهای باقی مانده را از بین ببرید.

گام دوم: مرغ را در زیر آب سرد بشویید. سپس مرغ را با حوله های کاغذی خشک کنید. روغن زیتون، کره ذوب شده و آب نصف لیمو را روی مرغ، زیر پوست و داخل سوراخ گردن بریزید. هر دو طرف مرغ را به خوبی به نمک و فلفل سیاه آغشته و طعم دار کنید.

گام سوم: سپس رویش جعفری بپاشید. سیرهای خرد شده را روی مرغ مالیده و تمام مواد را روی مرغ و زیر پوست مخلوط کنید. سیر را به همراه جوانه های رزماری و لیمو را داخل حفره گردن مرغ بگذارید و پر کنید. پاها ی مرغ را به همراه نخ آشپزی ببندید.

گام چهارم: قسمت سینه را به سمت بالا در سینی مخصوص پخت یا قابلمه قرار دهید. به مدت 1 ساعت و 15-20 دقیقه بپزید. وقتی به نصف زمان پخت رسیدید، چک کنید و ببینید که آیا آب مرغ خشک شده است یا نه. اگر تمام شده بود، کمی آب بریزید.

گام پنجم: وقتی که کاملا پخت، مجدداً چاشنی بزنید، سپس 2-3 دقیقه دیگر بپزید تا طلایی شود. از فر خارج کنید، با فویل بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه قبل از سرو بماند. زمان سرو، آبی که در کف ظرف پخت مرغ باقی مانده است را روی مرغ بریزید و لیمو های را کنار مرغ بگذارید.

3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا