تازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کوکی خوشمزه و لذیذ

سلام به دوستداران آشپزی و شیرینی پزی. امروش شما را با طرز تهیه ی کوکی خوشمزه و لذیذ به یک روش متفاوت آشنا میکنیم. طرز تهیه ی این کوکی بسیار ساده می باشد. شما میتوانید این شیرینی را به انوان یک اسنک لذیذ و خوشمزه به فرزندانتان بدهید. اگر علاقه دارید، میتوانید آنها را با چای و قهوه نیز میل کنید که در این روز های سرد زمستانی میچسبد. برای آشنایی با طرز تهیه ی این کوکی لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کوکی خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه ی کوکی خوشمزه و لذیذ

مواد لازم:

2 و 1/3 فنجان آرد چند منظوره

2 قاشق چایخوری پودر زنجبیل

1/2 قاشق چایخوری فلفل فرنگی شیرین

1 قاشق چای خوری پودر دارچین

1/4 قاشق چایخوری پودر میخک

2 قاشق چایخوری جوش شیرین

1/4 قاشق چای خوری نمک

کمی فلفل سیاه تازه

1 فنجان شکر دانه درشت

1/2 فنجان شکر قهوه ای

1 لیوان کره بدون نمک در دمای اتاق نرم شده

1 عدد تخم مرغ بزرگ

1/3 لیوان شیره

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه متوسط​، آرد، زنجبیل، فلفل فرنگی شیرین، دارچین، میخک، جوش شیرین، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید. با استفاده از میکسر برقی، یک فنجان شکر دانه درشت، شکر قهوه ای و کره را مخلوط کنید تا سبک و خامه ای شوند، 3-5 دقیقه.

گام دوم: تخم مرغ را اضافه کرده و حدود 20 ثانیه مخلوط کنید، سپس شیره را اضافه کنید، خوب مخلوط کنید. اکنون مواد خشک را اضافه کنید، سپس با سرعت کم مخلوط کنید تا به خوبی ترکیب شود. بیش از حد مخلوط نشوید.

ادامه ی دسنور پخت:

گام سوم: خمیر بسیار نرم خواهد بود؛ آن را برای حدود یک ساعت در یخچال خنک کنید یا تا زمانی که محکم شود. قفسه فر را در وسط فر قرار دهید و فر را از قبل با دمای 350 درجه گرم کنید. یک سینی پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.

گام چهارم: 1/2 شکر را در یک کاسه کم عمق قرار دهید. خمیر را به شکل توپهای 1 اینچی درآورده و در شکر بچرخانید تا رویش با شکر پوشانده شود. توپ ها را روی سینی پخت آماده شده قرار دهید (آنها خودشان پخش خواهند شد)، سپس با انگشتان خود کمی صاف کنید.

گام پنجم: به مدت 10-14 دقیقه بپزید، تا طلایی شود و کمی داخل آن نرم شود.(به محض پختن، پف کرده و صاف می شوند. آنها را از فر خارج نکنید تا صاف شوند.) سپس از فر خارج کنید و بگذارید کوکی ها برای چند دقیقه روی سینی پخت سرد شوند، سپس آنها را روی یک قفسه بگذارید تا کاملاً خنک شوند. نوش جان!

3.2/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا