انواع خوراک مرغغذاهای اصلی

نحوه ی پخت مرغ پرتقالی

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با نحوه ی پخت مرغ پرتقالی آشنا میکنیم. این غذا یک سس دارد که این سس پرتقال شیرین است که با آب پرتقال، سرکه، سیر، شکر، سس سویا، زنجبیل، فلفل قرمز و پوست پرتقال تهیه می شود. هم شیرین است و هم تند و پر از عطر و طعم. شما میتوانید این غذا را با برنج نیز سرو کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

نحوه ی پخت مرغ پرتقالی

نحوه ی پخت مرغ پرتقالی

مواد لازم:

مرغ:

4 عدد سینه مرغ قطعه قطعه خرد شده

3 عدد تخم مرغ زده شده

1/3 لیوان نشاسته ی ذرت

1/3 فنجان آرد

روغن برای سرخ کردن

سس برای مرغ:

1 فنجان آب پرتقال

1/2 فنجان شکر

2 قاشق غذاخوری سرکه سفید

2 قاشق غذاخوری سس سویا

1/4 قاشق چایخوری پودر زنجبیل

1/4 قاشق چای خوری پودر سیر یا 2 حبه سیر ریز خرد شده

1/2 قاشق چای خوری فلفل تند

پوست رنده شده ی یک پرتقال

1 قاشق غذاخوری نشاسته ی ذرت

برای چاشنی زدن:

پیازچه

پوست پرتقال

برای تهیه سس پرتقال:

گام اول: در یک قابلمه متوسط، آب پرتقال، شکر، سرکه، سس سویا، زنجبیل، سیر و فلفل را اضافه کنید. به مدت 3 دقیقه گرما دهید. در یک کاسه کوچک، 1 قاشق غذاخوری نشاسته ی ذرت را با 2 قاشق غذاخوری آب تفت دهید تا خمیر را تشکیل دهید.

گام دوم: سپس به سس پرتقال اضافه کرده و باهم مخلوط کنید. به مدت 5 دقیقه پخت و پز را ادامه دهید، تا زمانی که مخلوط شروع به غلیظ شدن کند. بعد از اینکه سس غلیظ شد، از روی حرارت برداشته و پوست پرتقال را اضافه کنید.

برای تهیه مرغ:

گام اول: آرد و نشاسته ذرت را در یک بشقاب کم عمق یا بشقاب پای قرار دهید. کمی نمک اضافه کنید. هم بزنید سپس تخم مرغ های زده شده را در یک ظرف بریزید. قطعات مرغ را در مخلوط تخم مرغ و سپس مخلوط آرد فرو کنید. سپس روی بشقاب قرار دهید.

گام دوم: 2 -3 اینچ روغن را در یک قابلمه و یا ماهیتابه ی عمیق را روی حرات متوسط رو به بالا گرم کنید. با استفاده از دماسنج، حواستان باشد تا به 350 درجه برسد. چند قطعه مرغ را به طور همزمان با هم بپزید. به مدت 2 – 3 دقیقه بپزید، بعضی وقت ها بچرخانید تا قهوه ای طلایی شوند.

گام سوم: مرغ را روی یک بشقاب قرار دهید که کف آن با حوله کاغذی پوشانده شده باشد تا روغن اضافه را بگیرد. همین کار را با بقیه مرغ ها تکرار کنید. سپس مرغ را با سس پرتقال مخلوط کنید.مقداری از سس را برای قرار دادن روی برنج خود ذخیره کنید. در صورت تمایل آن را با پیازچه و پوست پرتقال سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا