انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

طرز تهیه ی نان کره و تخم مرغ

سلام به دوستداران آشپزی و انواع نان. امروز شما را با طرز تهیه ی نان کره و تخم مرغ آشنا میکنیم. نه فقط یک نان ساده… بلکه نان تازه پخته و عالی. مقاومت در برابر خوردن این نان بسیار سخت میباشد و دهان شما را آب می اندازد. این خمیر نان با کره تهیه می شود. کمی شیرین شده است، اما طعم اصل نان پخته شده را از دست نداده است و تخم مرغ اضافه شده نیز به بهتر شدن طعم آن نیز کمک می کند. برای آشنایی بیشتر با این دستور پخت، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی نان کره و تخم مرغ در منزل.

طرز تهیه ی نان کره و تخم مرغ

مواد لازم:

3 فنجان (13.5 اونس) آرد نان ، به علاوه بیشتر در صورت نیاز

2 و 1/2 قاشق چای خوری مخمر خشک فعال

1/2 فنجان آب در دمای اتاق

1/4 فنجان خامه ی سنگین زده شده

2 عدد تخم مرغ بزرگ

1 قاشق غذاخوری شکر سفید دانه درشت

1 قاشق چایخوری نمک دانه درشت

8 قاشق غذاخوری کره بدون نمک، در دمای اتاق

مقداری روغن یا اسپری روغن

1 عدد تخم مرغ با 1 قاشق غذا خوری آب مخلوط شود

دستور پخت:

روز اول (روز آماده سازی): در یک مخلوط کن با یک سری مخصوص خمیر، آرد، مخمر، آب، خامه، تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط کنید. ورز دهید تا خمیر صاف شود.

گام دوم: در حالی که میکسر در حال کار است، 1 قاشق غذا خوری نمک و کره را به طور هم زمان اضافه کنید، بقیه ی کره را کم کم اضافه کنید. ورز دهید تا زمانی که کره به خوبی ترکیب شود. خمیر چسبنده خواهد بود تا کره به طور کامل مخلوط شود.

گام سوم: کاسه را با پلاستیک بپوشانید و بگذارید استراحت کند و خمیر بلند شود تا زمانی که اندازه آن دو برابر شود – حدود یک ساعت در یک اتاق گرم. یک تابه نان 9×5 اینچی را با اسپری پخت اسپری کنید( کف قالب را چرب کنید) خمیر را روی یک سطح آرد زده شده قرار دهید و به شکل یک مربع 8 اینچی درآورید.

گام چهارم: نیمه بالایی را تا حدود وسط خمیر تا کنید و لبه را به پایین فشار دهید. دوباره این کار را انجام دهید، این بار رو به پایین تقریباً یک اینچ قرار بگیرید. لبه را فشار دهید تا مهر و موم شود. حالا کف خمیر را به سمت بالا بکشید تا رول خمیر را ایجاد کرده و درز را مهر و موم کنید.

گام پنجم: انتهای خمیر را نزدیک هم ببندید و خمیر را در قالب نان آماده شده قرار دهید. قالب را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید. قبل از پخت یک شب یا حداکثر 24 ساعت در یخچال قرار دهید. خمیر باید بعد از حدود 6 ساعت کاملاً بلند شود و حجمش افزایش پیدا کرده باشد، ولی بهتر است بگذارید بیشتر بماند.

روز روم:

روز دوم (روز پخت): قالب نان را از یخچال بیرون آورده و فر را تا 350 درجه فارنهایت از قبل گرم کنید. بسته بندی پلاستیکی را برداشته و قسمت بالای نان را با تخم مرغ براش بزنید.

گام دوم: نان را حدود 50 دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شود و دمای داخلی آن به 190 درجه فارنهایت برسد. نان را از قالب جدا کرده و قبل از خرد کردن کاملاً روی یک قفسه خنک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا