غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک شکلاتی بدون آرد

این کیک خیلی ساده است و هیچ مخمر یا ماده مشابهی هم داخلش نداره. برای پف کردن و سبک شدن اسفنج، فقط از تخم مرغ استفاده می کنیم. در تهیه ی این کیک از پودر بادام، شکلات تلخ، تخم مرغ و… استفاده شده است. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی کیک شکلاتی بدون آرد ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک شکلاتی بدون آرد

طرز تهیه ی کیک شکلاتی بدون آرد

گام اول: ۴ عدد تخم مرغ داریم که زرده ها و سفیده ها را در دو کاسه ی جداگانه ریخته ایم. سفیده تخم‌مرغ را آنقدر می زنیم تا سفت شود. حالا سراغ زرده تخم مرغ می رویم. ۱۷۰ گرم پودر قند و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه میکنیم. سه تا چهار دقیقه هم میزنیم تا جایی که کرم رنگ شود. اکنون بادام آسیاب شده را اضافه می کنیم و این بادام است که باعث می‌شود کیک بافت مرطوبی داشته باشد و چاق هم نکند.

گام دوم: بادام را در آسیا بریزید و تا جایی که بسیار ریز خورد شوند آسیاب کنید. ۲۵۰ گرم بادام را به مخلوط زرده ی تخم مرغ اضافه کنید. ۲۰۰ گرم پودر شکلات تلخ اضافه کنید و یا می توانید خودتان شکلات تلخ را در منزل آسیاب کنید. سپس با یک قاشق فلزی بزرگ هم زنید. وقتی تقریباً مخلوط شد، کره را اضافه میکنیم. ۲۰۰ گرم کره را آب کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد.

ادامه ی دستور پخت:

گام سوم: سپس به مخلوط داخل کاسه اضافه میکنیم و هم میزنیم. مقداری پوست پرتقال رنده کنید و داخل مخلوط بریزید. اکنون سفیده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و به یک طرف هم بزنید. با قاشق فلزی هم بزنید. چون لبه‌های تیزی دارد و هنگام مخلوط کردن مواد، آنها را برش می دهد. ولی قاشق چوبی چون لبه های پهنی دارند، باعث می‌شود هوای سفیده تخم مرغ بیرون برود. چون کیک باید پف کند پس نباید هوای تخم مرغ بیرون برود.

گام چهارم: وقتی مواد شل تر شد، حالا بقیه ی سفیدی تخم مرغ را میریزیم و خوب هم میزنیم. یک قالب ۲۳ سانتی را برداشته و کف آن را با روغن چرب کنید و با یک کاغذ روغنی بپوشانید. حتی میتوانید از قالب کمربندی نیز استفاده کنید. مواد را داخل قالب ریخته و رویش را صاف کنید.

گام پنجم: وقتی روی یک سطح صاف کردیم، می گذاریم داخل فر تا با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد خوب بپزد. به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه. سپس کیک را از فر در آورده و بگذارید کاملاً خنک شود. می توانید این کیک را با خامه و توت فرنگی و یا بلوبری تزیین کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا