انواع کیک و کیک بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک کدو حلوایی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. امروز شما را با طرز تهیه ی یک کیک دیگر آشنا میکنیم. طرز تهیه ی کیک کدو حلوایی بسیار ساده میباشد و در کمترین زمان ممکن تهیه و آماده ی سرو میشود. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این کیک بسیار لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک کدو حلوایی در منزل

طرز تهیه ی کیک کدو حلوایی

گام اول: ۳ فنجان آرد شیرینی پزی و داخل ظرف می ریزیم و یک و نیم قاشق چای خوری دارچین اضافه میکنیم. نصف قاشق چای خوری زنجبیل له شده، نصف قاشق چای خوری جوز هندی، یک چهارم قاشق چای خوری میخک، نصف قاشق چای خوری نمک، دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، به مواد اضافه می کنیم. خوب با هم مخلوط می کنیم.

گام دوم: ۲۲۶ گرم کره یا یک فنجان کره بدون نمک نرم شده را داخل ظرف دیگری میذاریم و روی آن ۲۵۰ گرم شکر می ریزیم و با همزن خوب مخلوط میکنیم تا کره کاملاً با شکر مخلوط شود. سه عدد تخم مرغ را یکی یکی به مخلوط کره و شکر اضافه میکنیم. بعد از اینکه هر کدام از تخم مرغ ها را اضافه کردیم، به خوبی هم میزنیم تا تخم مرغ با شکر و کره به خوبی مخلوط شود.

گام سوم: ۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل می ریزیم و همچنان هم میزنیم تا همه مواد مخلوط بشند. ۴۰۰ گرم کدو حلوایی پوره شده را به مخلوط اضافه میکنیم. همچنان با همزن به هم زدن ادامه می‌دهیم. کم کم به این مواد مخلوط آرد مان را اضافه میکنیم و آنقدر مخلوط می‌کنیم تا کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند و خمیری شکل شود. اگر مایل باشید می توانید ۲۰۰ گرم شیر پرچرب اضافه کنید.

گام چارم: هم می زنیم و آنها را با یکدیگر مخلوط می کنیم. همچنان کم کم آرد را به خمیر اضافه کرده و هم می زنیم. اگر احساس کردید خمیر کمی سفت شده است، مقداری دیگر شیر پرچرب اضافه کنید و اگر لازم شد باز هم بهش آرد اضافه می کنیم. ۳۵۰ گرم پنیر خامه ای که قبلاً در دمای اتاق بوده را داخل یک ظرف دیگر می ریزیم و با همزن تا جایی که کاملا نرم و یکدست شود هم می زنیم.

گام پنجم: یک چهارم فنجان یا ۵۰ گرم شکر دانه ریز به پنیر اضافه میکنیم. یک عدد تخم مرغ اضافه میکنیم و هم میزنیم. اکنون یک قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه میکنیم و به خوبی مخلوط میکنیم. قالب گردی که وسطش سوراخ دارد را چرب می کنیم و ته آن را آرد می پاشیم. یک سوم از خمیر کدو حلوایی را داخل قالب میریزیم. با پشت قاشق یک دستش میکنیم و در وسط این خمیر یک گود ایجاد می کنیم که شبیه یک کانال می شود.

گام ششم: اکنون ترکیب پنیر خامه ای و وسطش میریزیم و بعد باقیمانده خمیر را به قالب اضافه میکنیم. سعی کنید طوری پخش کنید که خیلی به ترکیب پنیرمان فشار نیاورد. با پشت قاشق خمیر را صاف میکنیم تا تقریباً صاف و یکدست شود. قالب را به مدت ۶۰ تا ۶۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت می پزیم.

گام هفتم: زمانی که کیک پف کرد، برای اطمینان از اینکه کیک پخته شده است یا نه، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو میبریم. اگر خلال دندان تمیز بیرون آمد کیکمان آماده است. حدود ۲۰ دقیقه کیک را در قالب سرد می کنیم و قالب را به آرامی برمیگردانیم. بگذارید کاملاً سرد شود و پس برای تزیین از پودر قند استفاده کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا