انواع خوراک مرغخوراک سادهغذاهای اصلی

طرز تهیه ی بورک مرغ

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دستور پخت با مرغ. طرز تهیه ی بورک مرغ به کشور ترکیه مربوط میباشد و طعم بسیار لذیذ نیز دارد. برای تهیه ی این غذای لذیذ به سینه ی مرغ، پیاز، نخود فرنگی، هویج، تخم مرغ و… نیاز دارید. طرز تهیه ی این غذا بسیار ساده میباشد و میتوانید در منزل به سادگی تهیه و سرو کنید و از آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این غذای لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی بورک مرغ ترکیه ایی

طرز تهیه ی بورک مرغ

مواد لازم:

4 عدد خمیر شیرینی چند لایه

نصف سینه مرغ خرد شده

1 عدد پیاز خرد شده

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

1 فنجان کنسر نخود فرنگی و هویج

3 قاشق غذاخوری روغن

1/2 قاشق غذاخوری زیره

1/2 قاشق غذاخوری فلفل سیاه

کمی نمک واسه مزه دار کردن

1 زرده تخم مرغ برای براش زدن

کنجد برای تزئین

دستور پخت:

گام اول: خمیر های شیرینی را در دمای اتاق بگذارید نرم شود. روغن را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید و پیازها را اضافه کرده و سرخ کنید. سینه مرغ را اضافه کرده و پخت و پز را ادامه دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و طلایی شود. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و برای چند دقیقه بپزید. فلفل سیاه، زیره و نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

گام دوم: کنسرو نخود فرنگی و هویج را اضافه کرده و هم بزنید. برای 5 دقیقه کنار بگذارید. پس از آنکه خمیر شیرینی از هر د طرف نرم شدند و پف کردند، 2 قاشق غذاخوری مخلوط مرغ را در مرکز قرار دهید و از هر طرف تا کنید. بورک ها را درون یک سینی فر پوشانده شده با کاغذ روغنی قرار دهید. آنها را با زرده تخم مرغ براش بزنید و کنجد سیاه را رویش بپاشید. سپس در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه بپزید تا طلایی شود.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا