انواع دسرکمپوت

طرز تهیه ی دو نوع کمپوت سیب و گیلاس

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کمپوت. کمپوت انواع مختلفی دارد و از میوه تهیه میشود که امروز شما را با دونوع آن آشنا میکنیم. کمپوت سیب و کنپوت گیلاس. برای آشنایی با طرز تهیه ی دو نوع کمپوت لذیذ و بسیار محبوب، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی دو نوع کمپوت

طرز تهیه ی دو نوع کمپوت

کمپوت سیب

1 و 1/2 فنجان سیب (حدود 3 سیب)

1 قاشق چای خوری دارچین

2 قاشق غذاخوری کره

2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

گام اول: در یک کاسه کوچک سیب خرد شده را اضافه کنید. دارچین را بریزید و هم بزنید. سپس کنار بگذارید. روی حرارت متوسط ​، با استفاده از یک قابلمه با اندازه متوسط ​​کره را ذوب کنید. شکر قهوه ای را اضافه کرده و هم بزنید تا شکر به طور کامل حل شود. اکنون مخلوط دارچین و سیب را اضافه کنید. بگذارید مخلوط به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که سیب نرم شود، بجوش آید. تا یك هفته در یخچال نگهداری كنید! لذت ببرید!

کمپوت گیلاس

کمپوت گیلاس

1 کیلوگرم گیلاس تازه

1/4 فنجان (50 گرم) شکر

40 گرم اختیاری: گیلاس خشک

2 قاشق چایخوری شیره ی گیلاس

1-2 قطره عصاره بادام

گام اول: گیلاس ها را شسته و هسته هایش را جدا کنید و یا میتوانید بگذارید هسته هایش داخلشان بماند. آنها را در یک قابلمه بزرگ قرار داده و شکر را بریزید و هم بزنید. حرارت را به متوسط تغییر دهید سپس در قابلمه را بگذارید و به مدت 10 دقیقه بپزید. مرتبا هم بزنید و مخلوط کنید. حواستان باشد تا مایع کمپوت زیار غلیظ نشود.

گام دوم: بعد از 10 دقیقه پخت و پز، در صورت استفاده از گیلاس های خشک، آنها اضافه کنید و 5 تا 10 دقیقه دیگر بپزید، تا زمانی که گیلاس ها پژمرده و کاملاً پخته شوند.از روی حرارت برداشته و شیره ی گیلاس و بادام را اضافه کنید و هم بزنید. بگذارید قبل از سرو خنک شود. آب کمپوت کمی غلیظ تر می شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا