انواع دسرتزئین غذاغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی سس کارامل

این دستور تهیه سس کارامل بسیار ساده است، دیگر هرگز نمی خواهید آن را خریداری کنید. فقط 5 ماده طبیعی و اصلی وجود دارد که همه به یکباره داخل قابلمه قرار میگیرند و سپس شما را تا جایی که میخواهید غلیظ باشد، می زنید. چقدر آسان است ؟! شما یاد می گیرید که بدون صرف وقت زیاد سس کارامل درست کنید! شما میتوانید از این سس برای تزئین کیک خود استفاده کنید و یا در یخچال قرار دهید و هر وقتی که خواستید، به عنوان شکلات میل کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی سس کارامل ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی سس کارامل محبوب و خوشمزه در خانه

طرز تهیه ی سس کارامل

مواد لازم:

1 فنجان (200 گرم) شکر قهوه ای روشن

4 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

1 قاشق غذاخوری نمک دریایی برای طعم دادن

1/2 لیوان نصف و نیم (یا از قطعات مساوی و شیرین و شیر استفاده کنید)

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیلی واقعی

دستور پخت:

گام اول: در صورت استفاده از کره نمکی، نمک را به 1/2 قاشق غذاخوری کاهش داده و یا آن را برای مزه دار کردن اضافه کنید. تمام مواد تشکیل دهنده را در یک قابلمه کوچک/متوسط ​​ترکیب کرده و روی حرارت کم مخلوط کنید و به طور مداوم یا تا زمانی که غلیظ شود و دیگر آبکی نباشد، مخلوط کنید کنید.

گام دوم: به خاطر داشته باشید که هنگام خنک شدن بیشتر غلیظ می شود. گرم و در دمای اتاق، یا سرد سرو کنید. حداکثر تا 2 هفته در یک ظرف بدون هوا میتوانید در یخچال و فریزر نگه داری کنید. می توانید آن را دوباره کمی گرم کنید تا بتوانید کارامل غلیظ تری داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا