انواع دسرغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کوکی با کره بادام زمینی

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با یکی دیگر از شیرینی های بسیار محبوب و لذیذ آشنا میکنیم. طرز تهیه ی کوکی با کره بادام زمینی بسیار ساده میباشد و میتوانید در کمترین زمان آن را تهیه کنید و در کنار دوستان و خانواده از آن لذت ببرید. برای آشنایی بشتر با طرز تهیه ی این شیرینی بسیار لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کوکی با کره بادام زمینی

طرز تهیه ی کوکی با کره بادام زمینی

مواد لازم:

160 گرم آرد چند منظوره

1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

1/4 قاشق چای خوری نمک

115 گرم کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق

103 گرم شکر قهوه ای

50 گرم شکر سفید دانه درشت

185 گرم کره بادام زمینی

1 عدد تخم مرغ بزرگ

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص

برای تزئین رویش:

1/4 لیوان شکر سفید دانه درشت

24 فنجان کوچک کره بادام زمینی

دستور پخت:

گام اول: آرد، جوش شیرین، و نمک را در یک کاسه متوسط ​​مخلوط کنید. سپس کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ با استفاده از یک میکسر دستی یا میکسر ایستاده کره، شکر قهوه ای و شکر سفید دانه درشت را با سرعت متوسط ​​تا زمانی که با هم مخلوط و خامه ای شوند، مخلوط کنید.

گام دوم: به آرامی کره بادام زمینی، تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه و مخلوط کنید. میکسر را تا حد بالا روشن کرده و مخلوط کنید تا کم رنگ و یکدست شود، حدود 1-2 دقیقه. به آرامی مواد خشک را بریزید و با سرعت متوسط هم بزنید. مخلوط کنید تا به خوبی ترکیب شوند.

گام سوم: خمیر را بپوشانید و حداقل 1 ساعت خمیر کوکی را در یخچال سرد کنید. این خمیر خیلی نرم خواهد شد مگر اینکه سرد شود. فر را از قبل با دمای 177 درجه سانتیگراد گرم کنید. دو ورقه پخت بزرگ را با کاغذ پخت سیلیکونی و یا کاغذ روغنی بپوشانید.

ادامه ی دستور پخت:

گام چهارم: خمیر کوکی را از یخچال خارج کنید. هر کوکی را 1.5 قاشق غذاخوری اندازه بگیرید. در یک کاسه، 1/4 فنجان شکر اضافی برای تاپینگ بریزید. هر توپ خمیر کوکی را درون شکر دانه درشت چرخ کرده و روی صفحه یا سینی پخت قرار دهید و فشار دهید تا همانند شکل شود..

گام پنجم: به مدت 10 دقیقه بپزید. کوکی ها بسیار نرم به نظر می رسند. از فر خارج کنید و بگذارید کوکی ها به مدت 5 دقیقه روی سینی پخت خنک شوند. به سرعت کار کنید، 1 فنجان کره بادام زمینی را در مرکز هر کوکی فشار دهید.

گام ششم: سریع کوکی ها را به یک ظرف مناسب فریزر منتقل کنید و به مدت 10-15 دقیقه یا تا زمانی که فنجان کره بادام زمینی فیکس شوند، منجمد کنید. بعضی از لیوان های کره بادام زمینی کمی ذوب می شوند اشکالی ندارد. سپس سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا