غذاهای اصلی

دستور پخت دونات های (پیراشکی) خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی و انواع پیراشکی و دونات. امروز شما را با دستور پخت دونات های خوشمزه ساده و بسیار محبوب در سراسر جهان آشنا میکنیم. شما میتوانید این اسنک بسیار لذیذ را به سادگی در منزل تهیه کنید و در کنار دوستان آشنایان خود از خوردن آن لذت فراوان ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این دونات لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت دونات های خوشمزه

دستور پخت دونات های (پیراشکی)خوشمزه

مواد لازم:

1 و 0/5 قاشق چای خوری مخمر خشک فعال

1/4 فنجان آب گرم (105 تا 115 درجه)

1 و 1/2 فنجان شیر ولرم

1/2 فنجان شکر سفید

1 قاشق چایخوری نمک

2 عدد تخم مرغ

1/3 فنجان کره گیاهی

5 فنجان آرد همه منظوره

946 مییلی لیتر روغن نباتی برای سرخ کردن

1/3 لیوان کره معمولی

2 فنجان شکر شیرینی پزی

1 قاشق چایخوری وانیل

4 قاشق غذاخوری آب داغ

دستور پخت:

گام اول: مخمر را دذ آب گرم بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند یا تا زمانی که کف کند. در یک کاسه بزرگ مخلوط مخمر، شیر، شکر، نمک، تخم مرغ، کره ی گیاهی و 2 فنجان آرد را با هم مخلوط کنید. چند دقیقه با سرعت کم مخلوط کنید یا با یک قاشق چوبی هم بزنید.

گام دوم: یک مرتبه آرد باقی مانده را اضافه کنید و هم بزنید تا دیگر خمیر به کاسه نچسبد. حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که صاف و خمیری باشد، هم بزنید. خمیر را درون یک کاسه روغنی قرار داده و بپوشانید. در یک مکان گرم قرار دهید تا حجمش دو برابر شود.

گام سوم: خمیر را روی یک سطح آرد زده شده قرار دهید و به آرامی به ضخامت 3 سانت پهن کنید. با یک کاردک برش دهید. بگذارید خمیر دونات بماند تا دوباره حجیم شود و حجمش دو برابر شود. با یک پارچه شل بپوشانید.

ادامه ی دستور پخت:

گام چهارم: کره را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید. شکر شیرینی پزی و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوند. از روی حرارت برداشته شده و یک قاشق یک قاشق آب داغ را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که مخلوط شل شود ولی آبکی نباشد.

گام ششم: روغن را تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) در یک قابلمه ی عمیق و یا سرخ کن عمیق قرار دهید و گرم کنید. سپس خمیر دونات را درون روغن داغ قرار دهید. هنگامی که پیراشکی ها روی روغن شناور ماندند، پیراشکی ها را بچرخانید. از هر طرف پیراشکی ها را سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شوند.

گام هفتم: بعد از پخت، از روغن داغ جدا کنید و روی قفسه سیمی قرار دهید. اگر دوست دارید، در حالی که هنوز داغ است، پیراشکی ها را درون لعاب دلخواه خود بریزید و روی قفسه های سیم قرار دهید تا لعاب اضافی، گرفته شود. برای تمیز کردن راحت تر، یک سینی را در زیر قفسه ها نگه دارید. نوش جان!

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا