انواع کیک و کیک بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

دستور پخت کیک چیفون

دستور پخت کیک چیفون یکی از محبوب ترین دستور پخت کیک در سراسر جهان میباشد که به ساده ترین روش تهیه و آماده ی سرو میشود. شما برای تزئین کیک میتوانید همانند تصویر از خامه و میوه های موردعلاقه ی خود استفاده منید و در کنار دوستان و خانواده خود از آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این کیک لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کیک چیفون

دستور پخت کیک چیفون

مواد لازم:

2 فنجان آرد شیرینی پزی الک شده

2 و 1/2 فنجان شکر سفید

1 قاشق غذاخوری پودر بیکینگ

1 قاشق چایخوری نمک

1/2 فنجان روغن نباتی

7 عدد زرده تخم مرغ

3/4 فنجان آب سرد

2 قاشق چایخوری عصاره وانیلی

1 قاشق چایخوری عصاره لیمو

7 عدد سفیده تخم مرغ

1/2 قاشق چایخوری خامه تارتار

خامه به مقدار لازم

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 325 درجه فارنهایت (165 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب کیک گرد 10 اینچی را با آب داغ و صابون بشویید تا کاملاً بدون چربی باشد.

گام دوم: آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید. در قالب ریخته و چاه مانند درست کنید. روغن، زرده تخم مرغ، آب، وانیل، و عصاره ی لیمو را به ترتیبی که داده شده اضافه کنید. کنار بگذارید و مخلوط نکنید.

گام سوم: در یک کاسه بزرگ، سفیده تخم مرغ و خامه تارتار را به خوبی مخلوط کنید تا خیلی سفت شوند. سپس کنار بگذارید. با استفاده از همان مخلوط کن، خمیر زرده تخم مرغ را مخلوط کنید تا صاف و سبک شود. به تدریج با کاردک پلاستیکی روی سفیده تخم مرغ بریزید.

گام چهارم: هم بزنید. خمیر را درون قالب کیک خود بریزید. برای مدت زمان 55 دقیقه بپزید. سپس حرارت فر را تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) افزایش داده و 10 تا 15 دقیقه، تا زمانی که به خوبی پخته شود، بپزید. سپس قالب را برگردانید و بگذارید تا خنک شود. بعد با خامه تزئین کنید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا