انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

طرز تهیه ریسوتو قارچ

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با نحوه ی درست کردن ریسوتو قارچ آشنا میکنیم. این غذا یک غذای ایتالیایی میباشد و با قارچ و برنج تهیه میشود. برای تهیه ی این غذا شما به قارچ، برنج، عصاره ی مرغ، روغن زیتون، کره و… نیاز دارید که به سادگی تهیه و آماده ی سرو میشود. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این غذا مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ریسوتو قارچ

طرز تهیه ریسوتو قارچ خوشمزه

مواد لازم:

6 فنجان عصاره ی مرغ

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

454 گرم قارچ نازک خرد شده

454 گرم قارچ سفید نازک خرد شده

2 عدد موسیر خرد شده

1 و 1/2 فنجان برنج

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده برای طعم دار کردن

3 قاشق غذاخوری پیازچه ریز خرد شده

4 قاشق غذاخوری کره

1/3 فنجان پنیر پارمزان رنده شده

1/2 لیوان آب

دستور پخت:

گام اول: در یک ماهیتابه، عصاره ی مرغ را روی حرارت کم گرم کنید. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. قارچ ها اضافه کنید و هم بزنید و حدود 3 دقیقه آن را بپزید تا نرم شوند. قارچ و مایع آنها را جدا کرده و کنار بگذارید.

گام دوم: 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به ماهیتابه اضافه کنید و موسیر ها را اضافه کرده و هم بزنید. حدود 1 دقیقه بپزید. برنج را اضافه کنید، حدود 2 دقیقه در روغن بپزید و هم بزنید. وقتی برنج رنگی کمرنگ و طلایی به خود گرفت، آب را ریخته، مرتباً هم بزنید تا آب کاملاً جذب شود.

گام سوم: 1/2 فنجان عصاره ی مرغ را به برنج اضافه کنید و هم بزنید تا آب آن جذب شود. هر بار 1/2 لیوان عصاره ی مرغ را اضافه کنید تا زمانی که کل عصاره جذب شود. حدود 15 تا 20 دقیقه بپزید. از روی حرارت برداشته و قارچ و آبش، کره، پیازچه و پنیر پارمزان را به آن اضافه کنید. سپس با نمک و فلفل طعم دار کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا