غذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه ی استیک سالیسبوری همراه قارچ

استیک، یکی از آن دسته از غذاهای مورد علاقه بیشتر مردم است و غذایی که هرگز از سبک خارج نمی شود. تهیه ی سریع، ارزان و محبوب بین کودکان و بزرگسالان. این نسخه خانگی بهتر از نوعی است که معمولاً در بخش فریزر فروشگاه های مواد غذایی خود پیدا خواهید کرد. اولین قدم برای تهیه استیک سالیسبوری همراه قارچ، شکل دادن گوشت است. من دوست دارم از یک گوشت گاو بدون چربی 90٪ استفاده کنم، زیرا عطر و طعم زیادی دارد اما خیلی چرب نیست. گوشت با خرده نان ها و چاشنی ها مخلوط می شود. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی استیک سالیسبوری همراه قارچ ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی استیک سالیسبوری همراه قارچ

طرز تهیه ی استیک سالیسبوری همراه قارچ

مواد لازم:

برای استیک ها:

113 گرم گوشت گاو چرخ کرده، من ترجیح می دهم 90٪ بدون چربی استفاده کنم

1/3 لیوان آرد سوخاری

2 قاشق غذاخوری پیاز خرد شده

1 قاشق چایخوری ادویه ی ایتالیایی یا ریحان خشک ، پونه کوهی خشک و آویشن خشک

1 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی

2 قاشق چایخوری سس ورشستر

1 عدد تخم مرغ زده شده

نمک و فلفل برای چشیدن زدن

2 قاشق چایخوری روغن زیتون

برای تاپینگ:

1 قاشق غذاخوری کره

1/2 فنجان پیاز خرد شده

226 گرم قارچ خرد شده

نمک و فلفل برای چشیدن زدن

1 و 1/2 فنجان آب گوجه فرنگی

1 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی

2 قاشق چایخوری سس ورشستر

1 قاشق غذاخوری ذرت

1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه بزرگ، گوشت گاو، پودر سوخاری، پیاز، چاشنی ایتالیایی، کچاپ، سس ورشستر، تخم مرغ و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. مخلوط گوشت را به 4 عدد استیک بیضی شکل مساوی شکل دهید. روغن زیتون را در یک تابه بزرگ و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا ​​گرم کنید.

گام دوم: استیک ها را در تابه قرار دهید. هر طرف را حدود 5-6 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید. گوشت را از ماهیتابه جدا کنید. روی یک بشقاب قرار داده و با فویل بپوشانید. کره را در ماهیتابه ذوب کنید. پیاز و قارچ را اضافه کرده و با نمک و فلفل تند طعم دار کنید.

گام سوم: 3-5 دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند، بپزید. سپس سس گوجه فرنگی و سس ورشستر را اضافه کنید و بگذارید کمی بجوشد. در یک کاسه کوچک، ذرت را با 2 قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید.

گام چهارم: مخلوط ذرت را به ماهیتابه اضافه کرده و مخلوط کنید تا مخلوط شوند. 1-2 دقیقه یا تا زمانی که سس غلیظ شود، بپزید. گوشت را دوباره به قابلمه اضافه کنید و خوب با سسش مخلوط کنید. اگر دوستدارید، میتوانید با جعفری و پوره ی سیب زمینی سرو کنید.

4.7/5 - (64 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا