خورش هاغذاهای اصلی

طرز تهیه ی خورشت بادمجان

سلام به دوستداران آشپزی و انواع غذا های اصیل و سنتی ایرانی. امروز شما را با طرز تهیه ی خورشت بادمجان که یک غذای سنتی و اصیل کشور خودمان ایران میباشد، آشنا میکنیم. برای تهیه ی این غذا از گوشت، پیاز، بادمجان، گوجه فرنگی و… استفاده میشود که طعم بی نظیری دارد همچنین میتوانید این خورش را با برنج سرو کنید. برای آشنایی با دستور پخت این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی خورشت بادمجان

طرز تهیه ی خورشت بادمجان

مواد لازم:

300 گرم گوشت قرمز
3 عدد بادمجان
1 عدد پیاز خرد شده
2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه
در صورت نیاز زردچوبه و دارچین
1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
2-3 عدد گوجه فرنگی
1-2 قاشق غذاخوری آب لیمو

دستور پخت:

گام اول: ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و نمک بزنید تا تلخی اش گرفته شود. سپس آنها را بریده و سرخ کنید و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی جذب شود. برای کاهش مقدار چربی موجود در این غذا می توانید بادمجان ها را نیز کباب کنید.

گام دوم: پیاز را خرد یا رنده کنید و آن را با روغن داغ تفت دهید و هم بزنید. مقداری زردچوبه، فلفل (سیاه یا تند) اضافه کنید و آنها را با پیاز مخلوط کنید. گوشت را خرد کرده و به قابلمه اضافه کرده و هم بزنید. رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید.

گام سوم: وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، مقداری آب به مواد اضافه کنید، حرارت را کم کنید و بگذارید گوشت حدود 2 ساعت بپزد. بعد از گذشت یک ساعت و نیم از پختن گوشت، مقداری نمک اضافه کرده و بادمجان های سرخ شده را روی گوشت قرار دهید.

گام چهارم: گوجه فرنگی ها را خرد کنید و آنها را روی بادمجان ها بگذارید و درب آن را ببندید. حالا می توانید مقداری آب لیموترش یا آب انگور ترش را به خورش اضافه کنید تا طعم آن را بگیرد. برای طعم و عطر بهتر، چند دقیقه قبل از سرو مقداری زعفران یا پودر دارچین دم کرده را به خورش اضافه کنید.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا