انواع سس ها

طرز تهیه ی سس مایونز

سس مایونز یکی از سس هایی میباشد که در همه ی خانه ها از آن استفاده شده است و همچنین تهیه ی آن نیز بسیار ساده است. بهتر است مواد اولیه هنگام تهیه مایونز در دمای اتاق باشند. اگر نمی توانید صبر کنید تا تخم مرغ به دمای اتاق برسد، آن را برای چند دقیقه در آب ولرم قرار دهید. چند روش برای تهیه سس مایونز وجود دارد. ما از غذا ساز استفاده می کنیم، اما شما میتوانید از مخلوط کن و میکسر استفاده کنید. برای آشنایی با سس دستور تهیه ی سس مایونز مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی سس مایونز

طرز تهیه ی سس مایونز

مواد لازم:

1 عدد تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق

1 قاشق غذاخوری خردل

1 قاشق غذاخوری سرکه قرمز یا سفید

1/4 قاشق چای خوری نمک دانه درشت، بیشتر برای طعم دادن

1 فنجان (240 میلی لیتر) روغن

1 قاشق چایخوری آب لیمو تازه، اختیاری

دستور تهیه:

گام اول: تخم مرغ را به غذا ساز خود اضافه کرده و به مدت 20 ثانیه پردازش کنید. بعد خردل، سرکه و نمک را اضافه کنید. 20 ثانیه دیگر پردازش کنید.

گام دوم: مخلوط را با استفاده از یک قاشق چوبی مخلوط کنید و دوباره غذاساز را روشن کنید و سپس به آرامی روغن را در قطره های ریز اضافه کنید تا حدود یک چهارم روغن اضافه شود.

گام سوم: وقتی متوجه شدید که مخلوط شروع به غلیظ شدن شد، می توانید کمی روغن را به آن اضافه کنید. زمانی که غذا ساز روشن است، روغن را به آرامی اضافه کنید، اما به جای قطره های کوچک، به یک جریان بسیار نازک افزایش دهید.

گام چهارم: وقتی روغن اضافه شد، دوباره مخلوط را با قاشق چوبی مخلوط کنید و 10 ثانیه دیگر پردازش کنید. سس مایونز را باید چاشنی زد و مزه دار کرد پس نمک، آب لیمو یا سرکه اضافی را اضافه کنید تا طعم دار شود.

گام پنجم: توجه داشته باشید، اگر سس مایونز شما خیلی رقیق به نظر می رسد، به آرامی روغن بیشتری اضافه کنید و غذا ساز را روشن کنید تا سس غلیظ شود.

4.7/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا