غذاهای اصلیفرآورده های لبنی

طرز تهیه ی ماست خانگی

سلام به دوستداران آشپزی و غذا های خانگی. امروزشما را با طرز تهیه ی ماست خانگی آشنا میکنیم که دیگر مجبور به خریدن ماست از مغازه ها و فروشگاه ها نباشید. طرز تهیه ی ماست بسیار ساده و راحت میباشد که شما میتوانید آن را در منزل تهیه کنید و در صبحانه و یا به عنوان میان وعده میل و سرو کنید. شما به تنها چیزی که نیاز دارید شیر و مقداری ماست است. برای آشنایی با طرز تهیه ی ماست خانگی، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی ماست خانگی

طرز تهیه ی ماست خانگی

موتد لازم:

8 لیوان شیر پاستوریزه

1/2 فنجان ماست بدون طعم(ساده)

دستور تهیه:

گام اول: شیر را در یک قابلمه بزرگ و سنگین بر روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. حرارت دهید و اغلب هم بزنید، تا زمانی که یک دماسنج را در شیر قرار داده و 180 درجه فارنهایت (82 درجه سانتیگراد) را نشان دهد. سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید شیر خنک شود و بعضی اوقات هم بزنید تا زمانی که 115 درجه فارنهایت (46 درجه سانتیگراد) باشد.

گام دوم: حدود 1 فنجان شیر گرم از قابلمه را درون یک کاسه بریزید و سپس ماست را اضافه کرده و هم بزنید. این مخلوط را دوباره داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. اکنون ماست مایع را درون ظرف های شیشه ای تمیز قرار داده و بریزید و با درب آن را شل کنید.

گام سوم: شیشه ها را در یک مکان گرم در آشپزخانه خود قرار دهید، اگر در آشپزخانه شما نسیم در حال عبور است، ماست در یک حوله بپیچانید و در مکانی قرار دهید. بگذارید به مدت 12 تا 24 بماند تا ماست غلیظ شود. سپس شیشه ها را به یخچال منتقل کنید تا خنک شوند. نوش جان!

4.6/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا