انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

طرز تهیه ی نان تورتیلا

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه ی نان تورتیلا آشنا میکنیم. تورتیلا یک نان نازک است که معمولا با آرد جو و یا ذرت تهیه میشود که یک نان اسپانیایی نیز میباشد. همچنین میتوانید این نان بسیار ساده را با آرد معمولی نیز تهیه کنید درست همان کاری که ما انجام دادیم. شما میتوانید این نان را با بیشتر غذا های مکزیکی و اسپانیایی، تاکو و… استفاده کنید و لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت این نان، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی نان تورتیلا

طرز تهیه ی نان تورتیلا

مواد لازم:

2 فنجان آرد همه منظوره
1/2 قاشق چایخوری نمک
3/4 فنجان آب
3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه بزرگ آرد و نمک را با هم ترکیب کنید. سپس آب و روغن را اضافه کنید و هم بزنید. روی یک سطح آرد زده شده پهن کنید. 10-12 بار ورز دهید، در صورت لزوم کمی آرد یا آب اضافه کنید تا به خمیری یکدست برسید. بگذارید 10 دقیقه استراحت کند.

گام دوم: خمیر را به 8 قسمت تقسیم کنید. روی یک سطح آرد زده شده، هر قسمت را به اندازه ی یک دایره ی متوسط درآورید و با وردنه صاف کنید. یک ماهیتابه ی چرب شده را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید سپس خمیر را تا زمانی که قهوه ای روشن شوند، حدود 1 دقیقه از هر طرف را بپزید.

نکات مهم:

روغن های دیگر به جای روغن زیتون کار می کنند. سنت گرایان از چربی گاو استفاده می کنند، اما از روغن نارگیل نیز می توان استفاده کرد. فقط قبل از ورز دادن آن را درون آرد بریزید.

نکته اصلی تهیه ی تورتیلا این است که باید توجه زیادی به آنها داشته باشید و زمان لازم برای پخت و پز یا درجه حرارت را تنظیم کنید. اگر خیلی ترد هستند، درجه حرارت را کاهش داده و یا پختن آن را چند ثانیه زودتر متوقف کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا