انواع دسرشکلاتغذاهای اصلیمنوی صبحانه

طرز تهیه ی نوتلا

برای برخی از افراد، نوتلا یک لذت و نوعی اسنک نوستالژیک است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که شما را با طرز تهیه ی نوتلا خانگی آشنا کنیم که دیگر مجبور به خرید از مغازه ها و فروشگاه ها نباشید. برای تهیه ی این شکلات صبحانه ی لذیذ به شکر قنادی، فندق، شکلات شیری، روغن نباتی، پودر کاکائو، عصاره ی وانیل و مقدار کمی نمک نیاز دارید. برای آشنایی با دستور تهیه ی نوتلا ی خانگی، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی نوتلا خانگی

طرز تهیه ی نوتلا

مواد لازم:

1 فنجان فندق

340 گرم شکلات شیری​​، خرد شده

2 قاشق غذاخوری روغن نباتی

3 قاشق غذاخوری شکر قنادی

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

3/4 قاشق چایخوری نمک

دستور تهیه:

گام اول: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (176 درجه سانتیگراد) گرم کنید. فندق ها را به صورت یک لایه بر روی یک ورقه پخت پخش کنید و آنها را برای مدت زمان 12 دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که کمی قهوه ای شوند و پوست هایشان کمی کنده شوند.

گام دوم: آنها را در یک حوله یا دستمال آشپزخانه بپیچانید و با قدرت مالش دهید تا هرچه بیشتر پوست ها کنده شوند. (بعضی از پوست ها هنگام انجام کار به آجیل می چسبند. اشکالی ندارد) بگذارید کاملاً خنک شوند.

گام سوم: شکلات ها را در قابلمه ای روی آب به آرامی و یا در مایکروویو ذوب کنید. هم بزنید تا یکدست شود. بگذارید کاملاً خنک شود. در یک غذا ساز، فندق ها را خرد کنید تا زمانی که خمیری تشکیل دهند. روغن، شکر، پودر کاکائو، وانیل و نمک را اضافه کرده و ادامه دهید تا مخلوط به همان اندازه نرم و یا به همان اندازه که دوست دارید صاف باشد.

گام چهارم: شکلات ذوب شده را اضافه کرده، خوب مخلوط کرده و سپس مخلوط را به خوبی هم بزنید تا هر تکه فندق باقی مانده را از بین ببرد. در نتیجه نوتلا خانگی نرم و تا حدودی آبکی خواهد بود و حتی ممکن است کمی گرم باشد اما با سرد شدن سرد تر می شود.

گام پنجم: نوتلا خانگی خود را درون یک ظرف بریزید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. در ظرف را بعد از خنک شدن بگذارید. میتوانید این شکلات صبحانه را تا دو هفته در بیرون از یخچال نگه داری کنید. توصیه میشود با نان تست میل کنید.

4.7/5 - (82 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا