غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک با شیره ی پرتقال

کیک انواع مختلفی دارد که یکی از آنها کیک با شیره ی پرتقال میباشد. دستور تهیه ی این کیک بسیار آسان میباشد و در کمترین زمان ممکن تهیه میشود. هم خود این کیک و هم شربت آن پرتقالی میباشد. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی کیک با شیره ی پرتقال ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک با شیره ی پرتقال

طرز تهیه ی کیک با شیره ی پرتقال

مواد لازم:

1 عدد پرتقال خرد شده و بدون هسته

235 گرم شکر

2 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

125ml روغن زیتون یا کره ذوب شده

2 عدد تخم مرغ بزرگ زده شده

150 گرم مخلوط آرد و بیکینگ پودر

66 گرم بادام آسیاب شده

شربت نارنجی و دارچین:

250 میلی لیتر آب پرتقال تازه

110 گرم شکر سفید

1 عدد پرتقال خرد شده

1 عدد چوب دارچین

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک قالب کیک 18 سانتی متری در 20 سانتی متری را چرب کنید. اطراف و پایه ی قالب را با کاغذ پخت و یا کاغذ روغنی بپوشانید. شکر، عسل، آب لیمو، روغن و تخم مرغ را در یک غذا ساز بریزید. فرآیند را تا زمانی که پرتقال ریز خرد شود ادامه دهید.

گام دوم: آرد و بادام آسیاب شده را اضافه کرده و مخلوط کنید تا ترکیب شوند. داخل قالب کیک آماده ریخته و به مدت 60 – 70 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان در مرکزش فرو کنید و تمیز بیرون آید بپزید. به مدت 10 دقیقه درون قالب خنک کنید و روی یک قفسه سیمی قرار دهید. در حالی که هنوز گرم است شربت را بریزید. برش های کیک را گرم سرو کنید.

شربت:

گام اول: تمام مواد را با هم مخلوط کرده و روی حرارت کم هم بزنید تا زمانی که شکر حل شود. بگذارید تا جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده و به مدت 10 دقیقه بجوشانید، یا تا زمانی که شربت کمی غلیظ شود. چوب دارچین را اضافه کنید. شربت را روی کیک در حالی که هنوز داغ است بریزید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا