انواع کیک و کیک بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک تولد چوکوتورتا

چوکوتورتا در جشن های تولد بچه های آرژانتین بسیار محبوب است. این کیک ترکیبی دلپذیر از خامه، شکلات، قهوه و کلاسیک ترین انواع طعم های آرژانتین، کارامل را دارد. برای تهیه ی این کیک به مواد زیادی نیاز ندارید. برای آشنایی با طرز تهیه ی کیک چوکوتورتا یک دسر لذیذ و بسیار محبوب مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک تولد چوکوتورتا

طرز تهیه ی کیک تولد چوکوتورتا

مواد لازم:

425 گرم کارامل

452 گرم پنیر خامه ای ترم شده

2 فنجان قهوه یا اسپرسو دم کرده

کوکی شکلاتی به مقدار لازم

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه، پنیر خامه ای ترم شده و کارامل را با هم مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. باید رنگ کارامل کم رنگ باشد. تا زمانی که به کارامل مورد نظر خود تبدیل شود بچشید.

گام دوم: قهوه خود را دم کرده و در یک ظرف کم عمق بریزید. هر کوکی را یکی یکی در قهوه فرو کنید و سپس آنها را در یک ظرف پخت مختلف بچسبانید تا کف آن کاملاً پوشانده شود.

گام سوم: هنگامی که یک لایه کوکی کامل شد، یک قاشق از مخلوط پنیر خامه ای و کارامل را برداشته و آن را به طور مساوی روی کوکی ها پخش کنید. سپس یک لایه ی دیگر از کوکی هایی که در قهوه خیس شده اند را روی آنها قرار دهید.

گام چهارم: لایه بندی را ادامه دهید تا به بالای ظرف خود برسید و فضای کافی برای مخلوط پنیر خامه ای و کارامل دارد. سپس روی کیک را با پودر کاکائو پر کنید. چهار ساعت یا تا زمانی که آماده سرو شود در یخچال قرار دهید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا