انواع دسرغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک قرمز مخملی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. امروز شما را با طرز تهیه ی کیک قرمز مخملی آشنا میکنیم. این کیک یک کیک بسیار لذیذ و ساده میباشد که شکل و روی بسیار زیبایی دارد. به دلیل همین زیبایی آن، بیشتر در تهیه ی کیک های عروسی و جشن های خاص استفاده میشود. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این کیک لذیذ و بسیار خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک قرمز مخملی

طرز تهیه ی کیک قرمز مخملی

مواد لازم:

1/2 لیوان کره نرم شده
1 و 1/2 فنجان شکر
2 عدد تخم بزرگ در دمای اتاق
28 گرم رنگ خوراکی قرمز
1 قاشق غذاخوری سرکه سفید
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1 و 1/4 فنجان آرد شیرینی
2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
1 قاشق چایخوری جوش شیرین
1 قاشق چایخوری نمک
1 لیوان کره

خامه:

1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
1/2 فنجان آب سرد
2 فنجان کره نرم شده
2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
3 و 1/2 فنجان شکر شیرینی پزی

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 350 درجه فارنهایت گرم کنید. کره نرم شده و شکر دانه درشت را در یک میکسر تا زمانی که سبک و پفکی شوند هم بزنید. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید، بعد از هر بار اضافه کردن خوب مخلوط کنید. سپس رنگ خوراکی، سرکه و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید.

گام دوم: در یک کاسه دیگر، آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. به آرامی مخلوط خامه را به مخلوط آرد اضافه کنید، بعد از هر بار اضافه کردن خوب مخلوط کنید. سپس مایع کیک را داخل دو قالب کیک چرب شده و آرد زده شده متوسط بریزید.

گام سوم: قالب ها را داخل فر بگذارید و تا زمانی که یک خلال دندان در مرکز قرار گیرد و تمیز بیرون آید، 20 تا 25 دقیقه بپزید. لایه ها را 10 دقیقه قبل از جدا کردن از قالب ها روی قفسه های سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شوند. برای تهیه ی خامه، آب و نشاسته ی ذرت را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​ترکیب کنید.

گام چهارم: 2-3 دقیقه هم بزنید تا غلیظ شوند. سپس در دمای اتاق سردش کنید. کره و وانیل را با هم مخلوط کنید تا سبک و پفکی شود. سپس مخلوط نشاشته ی ذرت را اضافه کنید و هم بزنید. به تدریج شکر شیرینی پزی را اضافه کنید. مخلوط کنید تا پفکی و خامه ای شوند. بین لایه ها و رو و کناره های کیک پخش کنید و تزئین کنید.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا