انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

نحوه ی تهیه ی خمیر پای

بگذارید به شما بگوییم تهیه ی خمیر پای به هیچ عنوان سخت نمیباشد. در واقع، تهیه ی خمیر پای خانگی خود در واقع بسیار آسان است. برای آسانتر کردن کارها، همه چیز را در این پست به شما میگوییم. به ما اعتماد کنید وقتی که می گوییم شما دیگر هرگز به خرید خمیر به فروشگاه نخواهید رفت. برای شروع به مقداری آرد، نمک، شکر، کره، روغن ترد کننده ی شیرینی و آب یخ نیاز دارید. هر یک از این مواد تشکیل دهنده نقش اساسی در تهیه ی خمیر خوشمزه پای دارند. برای آشنایی با نحوه ی تهیه ی خمیر پای، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

نحوه ی تهیه ی خمیر پای

نحوه ی تهیه ی خمیر پای

مواد لازم:

2 و 1/2 فنجان (315 گرم) آرد چند منظوره

2 قاشق چایخوری شکر

1 قاشق چایخوری نمک

1/2 فنجان (115 گرم) کره بدون نمک

1/2 فنجان (95 گرم) روغن ترد کننده ی شیرینی

1/2 فنجان (120 میلی لیتر) آب یخ

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه بزرگ مخلوط کن، آرد، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. کره و روغن ترد کننده ی شیرینی را اضافه کنید. با استفاده از یک کاردک یا چنگال، آنها را درون مواد خشک مخلوط کنید تا زمانی که دایره های کوچک به اندازه ی نخود فرنگی داشته باشید (بعضی از قطعات بزرگتر خواهند بود).

گام دوم: به آرامی یک قاشق غذاخوری آب یخ را اضافه کنید و به آرامی آن را مخلوط کنید. پس از جمع شدن خمیر، آن را روی یک سطح آرد زده شده قرار دهید و آن را به شکل یک توپ درآورید. خمیر را به نصف برش داده و آنها را صاف کنید. سپس محکم با پلاستیک بپوشانید و حداقل یک ساعت یخچال قرار کنید.

برای پخت پوسته پای:

گام اول: خمیر را به قطر 12 اینچ گرد کنید، سپس خمیر را به یک قالب پای 9 اینچی منتقل کنید و آن را به آرامی در آن قرار دهید، خمیر اضافی را مرتب کنید و ببرید و لبه ها را درست کنید. خمیر پای را با دستمال کاغذی یا فویل بپوشانید و حتما کف و پهلوها را به خوبی بپوشانید، سپس با برنج و یا لوبیا پر کنید. سپس در دمای 400 درجه فارنهایت 15 دقیقه بپزید. از فر درآورید و فویل یا دستمال کاغذی را بردارید.

گام دوم: کف خمیر پای را با یک چنگال سوراخ کنید تا از حباب جلوگیری شود و دوباره به فر برگردید. برای پخت بهتر، خمیر را به فر برگردانید و 5 دقیقه دیگر آن را بپزید یا تا زمانی که کف پوسته خشک شود. برای یک خمیر پای کاملا پخته شده، دوباره به فر برگردانید و بگذارید 15-20 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا