غذاهای اصلیغذاهای فست فود

کالزون شکم پر خانگی

این دستور العمل کالزون شکم پر خانگی ترکیبی از سوسیس، فلفل و فلفل دلمه ای است که همگی درون خمیر پیتزا با مقدار زیادی پنیر ذوب شده پخته می شوند. کالزون ها غذای عالی برای یک مهمانی هستند، آنها دلچسب و کاملاً خوشمزه هستند. پیتزا یک غذای معمولی است که در مجالس سرو می شود، اما من دوست دارم با ارائه کالزون به جای آن میهمانانم را متعجب کنم. شما می توانید کالزون های خود را با بسیاری از تاپینگ های مختلف پر کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

کالزون شکم پر خانگی

کالزون شکم پر خانگی

مواد لازم:

1 پیمانه خمیر پیتزا خانگی یا خریداری شده از فروشگاه

227 گرم سوسیس ایتالیایی و یا معمولی اسلایس شده

فلفل دلمه ای 3/4 فنجان که به نوارهای نازک بریده شده اند، می توانید از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید

1/2 فنجان سوسیس پپرونی

1 فنجان سس پیتزا

227 گرم پنیر موزاریلا رنده شده

1 عدد تخم مرغ زده شده

1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

مقداری روغن برای چرب کردن

دستور پخت:

گام اول: فر را تا 425 درجه فارنهایت گرم کنید. یک سینی فر را با روغن چرب کنید. خمیر را به 3 و یا 4 قسمت تقسیم کنید. با توجه به اندازه ای که میخواهید.

گام دوم: کالباس را درون یک قابلمه قرار دهید و طبق دستورالعمل بسته آنرا بپزید. از یک کاردک برای خرد کردن سوسیس به قطعات کوچک تر استفاده کنید. فلفل دلمه ای را به قابلمه اضافه کنید و 3-4 دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند، بپزید.

گام سوم: 2 قاشق چایخوری سس پیتزا را روی یک طرف هر قطعه خمیر پخش کنید. با 1/4 لیوان پنیر هر کدام را پر کنید. مخلوط سوسیس و فلفل را به طور مساوی روی خمیر تقسیم کنید. با سوسیس پپرونی و 1/4 فنجان پنیر روی مواد را بپوشانید.

گام چهارم: خمیر را روی آن تا کنید و لبه های آن را به یکدیگر فشار دهید و ببندید. از یک چاقوی تیز برای ایجاد 2-3 برش کوچک در بالای هر کالزون استفاده کنید. هر کالزون را با تخم مرغ زده شده براش بزنید.

گام پنجم: کالزون ها را روی سینی فر قرار دهید. به مدت 15-17 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید. سپس رویش را با جعفری تزئین کنید و بلافاصله با سس پیتزا باقیمانده سرو کنید.

4.6/5 - (44 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا