غذاهای اصلی

دستور تهیه ی بستنی تمشک

سلام به دوستداران آشپزی و انواع بستنی. امروز شما را با دستور تهیه ی بستنی تمشک آشنا میکنیم. طرز تهیه ی این بستنی لذیذ و خوشمزه بسیار ساده میباشد و میتوانید در کمترین زمان در منزل تهیه کنید. شما میتوانید به جای تمشک از پرتقال، بلوبری، توت فرنگی و میوه های دیگر استفاده کنید تا بستنی، با طعم های متفاوت درست کنید و به عنوان دسر یا در روز های گرم تابستان از آن لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این بستنی لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور تهیه ی بستنی تمشک

مواد لازم:

1 فنجان شیر

1/2 قاشق چایخوری عصاره ی وانیل

175 گرم شکر

1 فنجان خامه سفت

1 فنجان تمشک

8 قاشق غذاخوری پودر قند

1 عدد تخم مرغ متوسط

4 عدد زره ی تخم مرغ

دستور تهیه:

گام اول: ابتدا شیر را کمی داغ کنید. تخم مرغ و زرده ها و شکر و عصاره وانیل را آنقدر زده تا کاملا سفید شود. سپس آن را به شیر اضافه کنید و به خوبی هم بزید تا غلیظ شود. آنگاه از روی حرارت بردارید و خوب هم بزنید تا سرد شود.

گام دوم: خامه را به خوبی بزنید و به مایه اضافه کرده و مخلوط کنید. به مدت 3 ساعت در فریزر قرار دهید تا خمیری شکل شود. چند دفعه این مایه را هم بزنید تا خودش را بگیرد. تمشک و پودر قند را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا زمانی که به شکل پوره درآید.

گام سوم: سپس آن را الک کنید تا دانه های آن رفته شود. بستنی را از فریزر دربیاورید و هم بزنید تا یکنواخت شود. سپس در ظرف مناسب یک لایه بستنی و یک لایه پوره تمشک بریزید و به همین ترتیب ظرف را با این دو مایه پر کنید. سپس به مدت یک ساعت دیگر در فریزر قرار دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا