انواع دسرغذاهای اصلی

دستور تهیه ی پودینگ موز

سلام به دوستداران شیرین پزی و انواع دسر. امروز شما را با دستور تهیه ی پودینگ موز آشنا میکنیم که یک دسر بسیار لذیذ و ساده میباشد که میتوانید در کنار دوستان و خانواده از آن لذت ببرید. برای تهیه ی این دسر لذیذ، شما به موز، شیر، تخم مرغ، کلوچه های کوچک، آرد، شکر، وانیل نیاز دارید. برای آشایی بیشتر با دستور پخت این دسر لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور تهیه ی پودینگ موز

دستور تهیه ی پودینگ موز

مواد لازم:

3/4 فنجان شکر سفید
1/4 فنجان آرد چند منظوره
1/4 قاشق چای خوری نمک
3 فنجان شیر 2٪
3 عدد تخم بزرگ
1 و 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
8 اونس کلوچه کوچک وانیلی (حدود 60 کلوچه)
4 عدد موز بزرگ رسیده را به برش های 1/4 اینچی برش دهید

دستور تهیه:

گام اول: در یک قابلمه بزرگ، شکر، آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس شیر را اضافه کنید و هم بزنید. روی حرارت متوسط ​​بپزید و هم بزنید تا غلیظ و حباب دار شود. سپس حرارت را کم کنید. 2 دقیقه بیشتر بپزید و هم بزنید. از روی حرارت بردارید.

گام دوم: در یک کاسه کوچک تخم مرغ را به خوبی بزنید. مقدار کمی از مخلوط داغ را داخل تخم مرغ ها بزنید. همه را به قابلمه برگردانید، دائما هم بزنید. روی حرارت ملایم به جوش بیاورید. 2 دقیقه دیگر بپزید و هم بزنید. از روی حرارت بردارید.

گام سوم: وانیل را اضافه کرده و هم بزنید. به مدت 15 دقیقه خنک کنید، گاهی اوقات هم بزنید. در یک ظرف بزرگ و یا اگر دوست دارید کوچک، لایه کلوچه وانیلی، برش های موز و پودینگ را به ترتیب قرار دهید. این لایه ها را تکرار کنید.

گام چهارم: با بسته بندی پلاستیکی روی سطح پودینگ را بپوشانید. در یخچال به مدت 4 ساعت یا یک شب قرار دهید. درست قبل از سرو کردن، بسته بندی را بردارید. کلوچه های باقی مانده را خرد کنید و روی پودینگ خود بپاشید.

3.7/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا