انواع دسرانواع کیک و کیک بستنیکیک و شیرینی

دستور پخت کیک تمشک خانگی

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع کیک و دسر. امروز شما را با دستور پخت کیک تمشک خانگی آشنا میکنیم که طعم بسیار لذیذ و بی نظیری دارد. برای تهیه ی این کیک شما به بادام، بادام زمینی، تمشک، کره، آرد، تخم مرغ، وانیل و پودر شکر نیاز دارید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این کیک لذیذ و ساده، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کیک تمشک خانگی

دستور پخت کیک تمشک خانگی

مواد لازم:

140 گرم بادام زمینی

140 گرم کره نرم شده

140 گرم شکر سفید دانه درشت

140 گرم مخلوط آرد و جوش شیرین

2 عدد تخم مرغ متوسط

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیلی

250 گرم تمشک

2 قاشق غذاخوری پودر شکر و مقداری بادام خرد شده، برای سرو

دستور پخت:

گام اول: فر را تا 180C از قبل گرم کنید. کف و کناره های یک قالب کیک عمیق 20 سانتی متری را به خوبی چرب کنید. بادام زمینی، کره، شکر، آرد، تخم مرغ و عصاره وانیل را در یک غذاساز بریزید تا به خوبی و کاملا ترکیب شوند.

گام دوم: نیمی از مخلوط را روی قالب کیک خود پخش کرده و با استفاده از یک قاشق، روی آن را صاف کنید. سپس تمشک ها را روی خمیر خود بپاشید، سپس مخلوط کیک باقیمانده را روی تمشک ها بریزید و پخش کنید تا صاف و یکدست شوند.

گام سوم: شاید انجام این کار با انگشتان راحت تر باشد و یا میتوانید از یک قاشق چوبی استفاده کنید. سپس بادام ها را روی کیک ریخته و پراکنده کنید و به مدت 50 دقیقه پخته تا طلایی شود. از فر در آورید و بگذارید خنک شود، بعد از قالب جدا کرده و با پودر شکر تزئین کنید تا آماده سرو شود.

3.7/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا