غذاهای اصلی

سوپ هویج و عدس تند مخصوص گیاهخواران

این سوپ خوشمزه هویج و عدس مانند آغوش دوست داشتنی در یک کاسه است! ساده و راحت، گرم، آسان برای تهیه، این سوپ عالی برای روزهای سرد بسیار مناسب است. این سوپ با ادویه های گرم مانند گرام ماسالا و زیره و با طعم ملایمی از فلفل قرمز، درمانی برای سرما خردگی نیز میباشد. همچنین دوستان گیاهخوار، میتوانند از این سوپ لذت بسیاری ببرند. عاشق رایحه ای هستم که وقتی این کار را می کنم آشپزخانه ام را پر می کند! برای آشنایی با طرز تهیه ی سوپ هویج و عدس تند مخصوص گیاهخواران مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

سوپ هویج و عدس تند مخصوص گیاهخواران

سوپ هویج و عدس تند مخصوص گیاهخواران

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 عدد پیاز متوسط ​​سفید ریز خرد شده
1 ساقه کرفس ریز خرد شده
2 حبه سیر له شده
مقداری گشنیز جدا شده و ساقه ریز خرد شده است
1 قاشق چایخوری گرام ماسالا
1 قاشق غذاخوری پودر زیره
1/4 قاشق غذاخوری فلفل قرمز
3 عدد هویج بزرگ پخته شده، پوست کنده و تقریبا ریز خرد شده
1 عدد قوطی 400 گرم گوجه فرنگی خرد شده
4 فنجان عصاره سبزیجات (900 میلی لیتر)
3/4 فنجان عدس قرمز (100 گرم)
1/4 قاشق غذاخوری نمک دریا
1/4 قاشق غذاخوری فلفل سیاه آسیاب شده
ماست یونانی و جعفری برای سرو

دستور پخت:

گام اول: 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید. پیاز و کرفس خرد شده را اضافه کنید و حدود 10 دقیقه آنرا بپزید، گاهی اوقات هم بزنید.

گام دوم: 2 حبه سیر خرد شده و گشنیز خرد شده را به همراه 1/4 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز خشک شده، 1 قاشق چایخوری گرام ماسالا و پودر زیره را اضافه کنید. خوب هم بزنید و فقط یک دقیقه بپزید، دیگر مدت زمان ها طولانی میباشند و ادویه ها می سوزند.

گام سوم: هویج خرد شده را اضافه کرده و گوجه فرنگی خرد شده و عصاره سبزیجات را در آن بریزید. همه چیز را با هم، هم بزنید سپس عدس را اضافه کنید. خوب هم بزنید، حرارت را کاهش دهید و بجوشانید تا حدود 30 دقیقه و روی آن بپوشانید. پس از اینکه هویج ها له شدند و عدس ها پخته، سوپ آماده است.

گام چهارم: سوپ را با مخلوط کن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود. گشنیز را ریز خرد کنید. سپس سوپ را با یك مقدار خوبی از ماست یونانی، گشنیز خرد شده و مقداری نان سرو كنید.

1.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا