انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

طرز تهیه ی نان همبرگر

سلام به دوستداران آشپزی و انواع مختلف نان. امروز شما را با طرز تهیه ی نان همبرگر آشنا میکنیم که بر خلاف آنچه که ما در بیشتر فست فودی ها میبینیم، گرد است. شما میتوانید با کنجد، نان خود را تزئین کنید و کمی متفاوت درستش کنید. دستور تهیه ی این نان بسیار ساده میباشد و به راحتی و در کمترین زمان در منزل تهیه و آماده ی سرو با همبرگر های خانگی شما میباشد. برای آشنایی با دستور پخت این نان ساده و راحت، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی نان همبرگر

مواد لازم:

3 قاشق غذاخوری شیر پر چرب را گرم کنید
1 فنجان آب گرم
2/4 قاشق چایخوری (1 بسته) مخمر فوری
2 و 1/2 قاشق غذاخوری شکر دانه درست
1 عدد تخم مرغ بزرگ
3 فنجان (382 گرم) آرد نان (آرد را جایگزین نکنید)
1/3 فنجان (43 گرم) آرد چند منظوره
1 و 1/2 قاشق چایخوری نمک
3 قاشق غذاخوری (43 گرم) کره بدون نمک، در دمای اتاق

برای تاپینگ:

1 عدد تخم مرغ بزرگ را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید
دانه کنجد، اختیاری

دستور پخت:

گام اول: در کاسه یک میکسر ایستاده خمیر، شیر، آب، مخمر، شکر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. در صورت استفاده از مخمر خشک فعال، بگذارید این مخلوط به مدت 5 دقیقه، تا زمانی که بطور کامل حل شود، بماند سپس مخلوط مخمر را هم بزنید. آرد را به ظرف اضافه کنید و مخلوط کنید تا ترکیب شود.

گام دوم: نمک و کره را اضافه و مخلوط کنید. برای مدت زمان 10 دقیقه با سرعت متوسط ​​رو به بالا ​​هم بزنید، یا تا زمانی که خمیر به یک خمیر نرم و در عین حال چسبناک تبدیل شود(بیش ز حد چسبناک نباشد). از اضافه کردن بیش از حد آرد اضافی خودداری کنید. زیرا باعث تهیه ی نان های سفت می شود.

گام سوم: خمیر را به یک کاسه روغنی منتقل کنید. با بسته بندی پلاستیکی رویش را بپوشانید و بگذارید در یک مکان گرم حجمش افزایش یابد تا اندازه آن دو برابر شود، در حدود 1 تا 2 ساعت. دو سینی پخت را با کاغذی از جنس کاغذ روغنی و ورقه سیلیکونی بپوشانید.

ادامه ی دستور پخت:

گام چهارم: خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت از خمیر را به آرامی به شکل یک توپ درآورید و روی ورق پخت، با فاصله هم قرار دهید. با یک حوله تمیز بپوشانید و بگذارید دوباره حجیم شود و پف کند و تقریباً دو برابر شود، 1 تا 1 و نیم ساعت.

گام پنجم: فر را تا 400 درجه فارنهایت گرم کنید. با مخلوط تخم مرغ، قسمتهای نان را به آرامی برس کنید. دانه کنجد را بپاشید. نان ها را حدود 15 دقیقه بپزید، تا اینکه نان ها به رنگ قهوه ای طلایی تبدیل شوند.

گام ششم: برای خنک شدن کامل به یک قفسه انتقال دهید. حداکثر تا یک ماه در یک ظرف محکم در فریزر ذخیره کنید. بگذارید قبل از گرم کردن در فر با 350 درجه فارنهایت، در دمای اتاق یخش باز شود و بعد گرم کنید یا نان تست کنید.

3.4/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا