انواع کیک و کیک بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک شکلات سفید

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک و دسر. امروز شما را با طرز تهیه ی کیک شکلات سفید به یک روش آسان و بسیار ساده و خوشمزه آشنا می کنیم. طرز تهیه این کیک بسیار ساده میباشد و در کمترین زمان ممکن تهیه و آماده سرو میشود. شما می توانید این که بسیار لذیذ را به عنوان دسر و یا حتی در جشنهای خود به خصوص جشن تولد استفاده کنید و از آن در کنار دوستان و خانواده لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه این کیک شکلاتی لذیذ و خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک شکلات سفید

طرز تهیه ی کیک شکلات سفید

مواد لازم:

آرد سفید ۶۰۰ گرم

شکر ۱۲۰ گرم

بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

کره ۳۰۰ گرم

زرده تخم‌مرغ ۴ عدد

شیر ۴ قاشق غذاخوری

شکلات سفید تختی ۲۲۵ گرم

دستور پخت:

گام اول: آرد شکر و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و کره را به آن اضافه کنید و با دست به خوبی مالش داده و هم بزنید تا کاملاً یکنواخت گردد. زرده تخم مرغ ها و شیر را با چنگال خوب زده و به مواد قبلی اضافه کنید و کاملاً ورز دهید تا وقتی که خمیر به دست آمده به دست نچسبد.

گام دوم: مقداری آرد روی یک سطح صاف بپاشید و خمیر را روی آن مجدداً ورز دهید. آن گاه به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و هر یک را داخل یک نایلون قرار داده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. فر را در ۳۷۵ درجه قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه آن را گرم کنید.

گام سوم: یک قسمت از خمیر را داخل قالب چرب شده پهن کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر قرار داد تا به رنگ طلایی درآید. سپس از فر خارج کنید تا سرد شود. در مرحله بعد فر را در حرارت ۳۲۵ درجه تنظیم کنید. مقداری آب را در یک ماهیتابه ریخته و گرم کنید و تکه های شکلات را داخل یک کاسه ریخته و در آب قرار دهید تا با حرارت غیرمستقیم، آب شوند.

ادامه ی دستور پخت:

گام چهارم: بعد از اینکه کمی سرد شد آن را با یک قسمت دیگر از خمیر ها که داخل یخچال قرار داده اید به خوبی مخلوط نمایید و این بار هم آن را داخل قالب چرب شده قرار داده و آنگاه قسمت سوم خمیرها را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کرده و روی یک یک سطح صاف آرد بپاشید و هر کدام از تکه های فوق را به شکل یک لوله ۲۰ و ۳۰ سانتی متری در آورید.

گام پنجم: ۵ تکه از خمیر های لوله شکل را با فاصله ۴ سانتی متر از یکدیگر روی خمیر داخل ظرف به صورت افقی و پنج تکه ی دیگر را روی این لوله ها به شکل اریب قرار دهید. این کیک را به مدت ۵۰ دقیقه داخل فر قرار داده تا بپزد . آنگاه از فر خارج کنید و صبر کنید تا سرد شود و آن را روی لایه قبلی که پختی قرار دهید در صورت تمایل می‌توانید روی کیک را با شکلات انواع مربا و پودر قند نیز تزیین نمایید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا