خورش هاغذاهای اصلی

دستور پخت فسنجان لذیذ

سلام به دوستداران آشپزی و غذاهای اصیل ایران. امروز شما را با دستور پخت فسنجان بسیار لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم که در بین ایرانی ها بسیار محبوب و پر طرفدار میباشد. برای تهیه ی این غذا شما به سینه ی مرغ، رب انار و گردو نیاز دارید که مهم ترین بخش های این غذا میباشند. این خورش با برنج سرو میشود و طعم بی نظیری دارد. برای آشنایی با طرز تهیه ی این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت فسنجان لذیذ

دستور پخت فسنجان لذیذ

مواد لازم:

2 فنجان گردوی تازه
453 گرم سینه ی مرغ
نمک و فلفل سیاه
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به مقداری همراه کره
3 فنجان پیاز زرد خرد شده(1 و 1/2 پیاز)
4 حبه سیر خرد شده
1 قاشق چایخوری زردچوبه
1 قاشق چایخوری زیره
½ قاشق چایخوری دارچین
½ قاشق چایخوری جوز هندی
½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
مقداری پوست پرتقال
2 فنجان عصاره ی مرغ یا سبزیجات
1/4 فنجان رب انار
2 قاشق غذاخوری شربت افرا
1 قاشق چایخوری نمک
جعفری

دستور پخت:

گام اول: یک قابلمه را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا ​​گرم کنید و گردوها را تفت دهید و هر چند دقیقه یکبار هم بزنید تا طلایی شوند، تقریباً 10 دقیقه. در همین زمان پیاز و سیر را خرد کنید. مرغ را به قطعات مربع متوسط برش دهید و با نمک و فلفل طعم دار کنید.

گام دوم: گردوهای برشته شده را در یک بشقاب بگذارید تا خنک شود. سپس در یک دو سه ریخته و به خوبی پودر کنید. قابلمه را پاک کرده و با کمی روغن آن را چرب کنید و مرغ را تا زمانی که طلایی شود بپزید. سپس کنار بگذارید.

گام سوم: با استفاده از همان تابه، روغن و کره را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیازها را اضافه کرده و بپزید تا نرم، طلایی و معطر شوند، 5-6 دقیقه بماند. سیر را اضافه کنید، 3-4 دقیقه دیگر بپزید. وقتی مخلوط سیر و پیاز طلایی شدند، زردچوبه، دارچین، جوز هندی، زیره و پوست پرتقال را اضافه کنید و 1-2 دقیقه دیگر بپزید.

گام چهارم: عصاره را اضافه کنید. بعد رب انار، شربت افرا، و 1 قاشق چایخوری نمک، سینه ی مرغ و گردو را اضافه کرده و هم بزنید. در قابلمه را بگذارید و حرارت را کاهش دهید. بگذارید 45 دقیقه بپزد، و یادتان باشد هر 15 دقیقه هم بزنید.

گام پنجم: هم بزنید تا زمانی که خورش غلیظ و حجمش کاهش یابد، 10-15 دقیقه دیگر بگذارید بپزد و هم بزنید. با دانه های انار تازه و جعفری تازه تزئین کنید و چاشنی دار کنید. با برنج زعفرانی و یا ساده (برنج ایرانی) سرو کنید. نوش جان!

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا