خوراک سادهغذاهای اصلی

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی همراه سس سیب

پنکیک های سیب زمینی کلاسیک که با سس سیب خانگی یا خامه ترش سرو می شوند، غذای راحتی است، اما می توانید از خلاقیت آشپزی خود برای بهتر کردن طعم استفاده کنید. مقداری پیازچه یا یک قاشق غذاخوری از گیاهان تازه خرد شده فصلی مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید. ریحان، مریم گلی، ترخون، آویشن یا رزماری نیز با این دستور العمل خوب کار می کنند. راه دیگر برای طعم دادن پنکیک سیب زمینی، اضافه کردن ادویه های مختلف به جای جوز هندی به آن است. پودر سیر، پودر زردچوبه، پودر فلفل قرمز یا تکه های چیلی را اضافه کنید تا طعم و مزه عالی در این دستور تهیه باشد. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی پنکیک سیب زمینی همراه سس سیب ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی همراه سس سیب

مواد لازم:

453 گرم سیب زمینی
1/2 پیاز متوسط
1 قاشق چایخوری نمک
فلفل سیاه برای طعم دادن
جوز هندی برای طعم دادن
1 عدد تخم مرغ بزرگ
1/4 فنجان روغن برای سرخ کردن

دستور پخت:

گام اول: سیب زمینی ها را بشویید، پوست بگیرید و رنده کنید. سیب زمینی های رنده شده را در یک ظرف تمیز قرار داده و در یک کاسه فشار دهید تا آبش گرفته شود. بگذارید آبش چند دقیقه بماند و بعد آبکش کنید و نشاسته را در کاسه نگه دارید. سپس سیب زمینی ها را با نشاسته اضافه کنید.

گام دوم: پیاز را روی سیب زمینی ها رنده کنید. نمک، فلفل، جوز هندی و تخم مرغ را اضافه کنید. کاملاً مخلوط کنید. روغن را در ماهیتابه گرم کنید. در صورت تمایل می توانید از یک تابه نچسب و فقط چند قطره روغن استفاده کنید، اما برای بهترین نتیجه، از روغن بشتری استفاده کنید.

گام سوم: حدود 1/2 فنجان مخلوط سیب زمینی را درون روغن داغ ریخته و با پشت قاشق صاف کنید. هر طرف را 4 تا 5 دقیقه سرخ کنید یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود. روی حوله های کاغذی قرار دهید و با سیب و یا خامه ترش سرو کنید. پنکیک های سیب زمینی پخته شده را می توان در فریزر نگه داشته و تا روز بعد نگه دارید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا