غذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه ی کوفته ریزه

سلام به دوستداران آشپزی و انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی. امروز شما را با طرز تهیه ی کوفته ریزه که یک غذای سنتی ایرانی می باشد آشنا می کنیم. این غذا همانند کوفته تبریزی میباشد ولی با کمی تفاوت. می توانید این کوفته ها را با برنج و یا خالی سر کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه کوفته ریزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید

طرز تهیه ی کوفته ریزه

طرز تهیه ی کوفته ریزه

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

پیاز ۲۰۰ گرم

گوجه‌فرنگی ۱ کیلوگرم

تخم‌مرغ ۲ عدد

سیب زمینی ۲۵۰ گرم

آرد سفید ۴ قاشق سوپخوری

جعفری خرد شده ۲ قاشق سوپخوری

نمک فلفل و روغن به مقدار کافی

دستور پخت:

گام اول: گوشت و پیاز چرخ شده و یک عدد تخم مرغ و سه قاشق آرد و کمی نمک و فلفل را مخلوط کنید و خوب و صحیح آنها را به مقدار کله گنجشکی گرد کنید و حاضر کنار بگذارید. سیب زمینی را پوست کنده و به اندازه دانه های خرما خرد کنید.

گام دوم: گوجه فرنگی را شسته و قطعه قطعه کرده و یک لیوان آب را در یک قابلمه روی حرارت گذاشته و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. وقتی که آب جوشید ابتدا سیب زمینی و سپس کوفته های سرگنجشکی را در آن بریزید تا بجوشد. یک استکان آب سرد برداشته و یک قاشق آرد را در آن حل کنید.

گام سوم: یک عدد تخم مرغ باقی مانده را اضافه کرده و خوب به هم بزنید تا وقتی که کوفته خودش را گرفت. این مایع را به آن اضافه کنید و آرام آن را هم بزنید. سپس جعفری خرد شده را اضافه کنید و بعد از چند جوش که کاملاً غلیظ شد آن را در ظرف مناسب کشیده و سر سفره ببرید و لذت ببرید. نوش جان!

2.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا