غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک ماست و لیمو

این کیک ماست لیمو کمی تیز، طعم دار، مرطوب و کاملاً خوشمزه است. دستور تهیه ساده ای دارد و عطر و طعم لیمو بسیار دل چسبی دارد. اگر عاشق لیمو و دسر لیمویی هستید، این کیک باورنکردنی را دوست خواهید داشت. تهیه این کیک لیمو بسیار ساده است. به سادگی تمام مواد خشک را با هم در یک کاسه ترکیب کنید، سپس مواد تر را در یک کاسه جداگانه مخلوط کنید. مواد تر را درون مخلوط آرد بریزید و با استفاده از میکسر خوب مخلوط کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ی کیک ماست و لیمو مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک ماست و لیمو

طرز تهیه ی کیک ماست و لیمو

مواد لازم:

1 و 1/2 فنجان آرد چند منظوره
2 قاشق غذاخوری پودر بیکینگ
1/2 قاشق غذاخوری نمک
1 فنجان ماست، من از ماست یونانی استفاده کردم
1 فنجان شکر دانه درشت
3 عدد تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری پوست لیمو
1/2 قاشق غذاخوری عصاره وانیل
1/2 فنجان روغن نباتی

لعاب لیمویی:

1/3 فنجان شکر دانه درشت
1/3 فنجان آب لیمو تازه

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک قالب نان را با کره یا روغن چرب کنید. خمیر کیک درست کنید: در کاسه ای با اندازه متوسط، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر، ماست، شکر، تخم مرغ، لیمو، وانیل و روغن نباتی را با مخلوط کنید.

گام دوم: مواد تر را به مواد خشک اضافه کرده و مخلوط کنید تا با استفاده از میکسر به خوبی ترکیب شوند. خمیر را در قالب نان آماده شده بریزید و حدوداً 50 دقیقه آنرا بپزید، یا تا زمانی که یک خلال دندان را در مرکز کیک قرار داده شود و تمیز بیرون آید.

گام سوم: 1/3 لیوان آب لیمو و 1/3 فنجان شکر را در یک قابلمه کوچک بریزید و حرارت دهید تا شکر حل شود و مخلوط شود. کنار بگذارید. وقتی کیک تمام شد، بگذارید 10 دقیقه در قابلمه نان خنک شود. سپس کیک را از قالب خارج کرده و روی قفسه بگذارید.

گام چهارم: در حالی که کیک هنوز گرم است، لعاب لیمو را روی کیک بریزید و بگذارید داخل آن خیس شود. بگذارید کیک قبل از سرو خنک شود. مقداری شکر پودر شده را روی قسمت بالا بپاشید یا با انواع توت ها سرو کنید. (اختیاری)

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا