انواع دسرانواع کیک و کیک بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

نحوه درست کردن کیک سیب

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک و دسر. امروز شما را با طرز تهیه و نحوه درست کردن کیک سیب آشنا می کنیم که یکی از محبوب ترین و رایج ترین کیکها میباشد که به عنوان دسر و حتی کیک تولد نیز تهیه می شود. شما برای تهیه این کیک به روغن، شکر، تخم مرغ، سیب، آرد، کشمش، نمک، جوش شیرین و دارچین نیاز دارید. طرز تهیه این کیک بسیار ساده می باشد و شما می توانید آن را به راحتی و در کمترین زمان در منزل تهیه کنید و از آن در کنار دوستان و خانواده خود لذت ببرید. حتی شما می توانید این کیک را با قهوه یا چای نیز میل کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه این کیک لذیذ مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

نحوه درست کردن کیک سیب

نحوه درست کردن کیک سیب

مواد لازم:

یک دوم فنجان روغن مایع

یک دوم فنجان شکر دانه درشت سفید

۲ عدد تخم مرغ متوسط

یک فنجان سیب زرد پخته شده

۲ فنجان آرد شیرینی پزی سفید

یک فنجان کشمش ریز

یک چهارم قاشق چای خوری نمک

یک قاشق مرباخوری جوش شیرین

یک قاشق چای خوری دارچین، اگر دارچیندوست دارید می‌توانید مقدار بیشتری از آن استفاده کنید.

دستور پخت:

گام اول: پوست سیب ها را کنده و خرد کنید و سپس دانه های آن را جدا کنید و بعد زیر پای خرد شده را در یک لیوان آب که یک قاشق آب لیمو ترش در آن ریخته اید، بپزید تا آب آن کاملاً جذب شده و خوب سیب ها پخته شده باشند و سپس سیب های پخته را با قاشق به طور کامل و به خوبی له کنید.

گام دوم: اکنون شکر را داخل روغن مایع بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا کاملا حل شود. سپس تخم مرغ ها را شکسته و به مخلوط روغن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و آنگاه سیب های له شده آرد نمک جوش شیرین و دارچین را به مایع اضافه کنید و خوب به هم بزنید و در آخر نیز کشمش ها را اضافه کنید.

گام سوم: بعد از مخلوط کردن مایع، داخل قالب چرب شده بریزید و با حرارت ۳۵۰ درجه به مدت ۶۰ دقیقه بپزید و بعد از پخت کیک را بیرون آورده و بگذارید در خود قالب مدتی سرد شود. سپس از قالب جدا کرده و به طور کامل بگذارید سرد شود. شما می توانید این کیک را به طور دلخواه با خامه و سیب و دارچین و نعناع تزیین کنید. نوش جان!

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا