غذاهای اصلی

تغذیه مناسب برای حذف ویروس کرونا از بدن

سلام به همراهان همیشگی سایت آشپزی ها. امروزه ویروس کرونا به یکی از خطرناک ترین و پر اهمیت ترین ویروس در سراسر جهان تبدیل شده است. این ویروس برای اولین بار در شهر ووهان چین دیده شده. تا حالا، جان هزاران نفر را در سراسر جهان گرفت است. شما تا 14 روز نمیتوانید تشخیص دهید که آیا این ویروس را دارید یا نه. پس از همه ی شما عزیزان خواهش میکنیم با کسی دست ندهید و روبوسی نکنید.

مهمتر از همه مسافرت نکنید. چون شاید ناقل بیماری باشید و به دیگران اتقال دهید و یا از دیگران این ویروس را بگیرید. به همین دلیل باید در خانه بمانید و از وسایل عمومی های مانند اتوبوس، مترو استفاده نکنید و به جاهای شلوغ مانند مدرسه و… نروید. همچنین سعی کنید حدود 1 متر از یگران فاصله داشته باشید و از ماسک های فیلتر دار، ژل ضدعفونی کننده ی دست استفاده کنید و دستان خود را مرتب با آب و صابون بشویید.

ویروس کرونا چیست؟
ویروس کرونا چیست؟

ویروس کرونا یکی از خانواده ویروس است که معمولاً باعث بیماری تنفسی می شوند. این بیماری شامل ویروس هایی هستند که باعث سرماخوردگی و بیماریهای جدی تر مانند سندرم تنفسی (MERS-CoV) و سندرم شدید تنفسی حاد (SARS-CoV) می شوند.

آیا ویروس از طریق غذا قابل انتقال است؟

تجربه قبلی در مورد شیوع بیماری به دلیل MERS-CoV ، SARS-CoV و سایر ویروس های تنفسی (به عنوان مثال آنفولانزای مرغی) نشان می دهد که احتمال دارد ویروس جدید کرونا ویروس از حیوانات به انسان منتقل شده باشد. انتقال از طریق غذا بعید است و هیچ مدرکی در مورد این اتفاق در مورد کرونا جدید تا به امروز وجود ندارد، اما تحقیقات برای شناسایی منبع شیوع، میزان شیوع عفونت و شیوه (های) انتقال همچنان ادامه دارد.

چگونه خطر را کاهش دهیم؟

هرکسی باید از بهداشت خوب و اقدامات دیگری برای محافظت در برابر عفونت ها استفاده کند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) به مردم توصیه می کند:

دست ها را مرتبا بشویید.
هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانید.
گوشت و تخم مرغ را کاملا بپزید.
از تماس نزدیک با هر کسی که علائم بیماری تنفسی مانند سرفه و عطسه دارد ، خودداری کنید
بهداشت و بهداشت مناسب برای جلوگیری از آلودگی متقابل بین غذاهای خام یا پخته و غذاهای پخته یا آماده برای خوردن غذاها در آشپزخانه بسیار مهم است.

به عنوان یک احتیاط اضافی، اگر به علائم بیماری تنفسی مشکوک هستید، باید از تهیه غذا برای افراد دیگر خودداری کنید و به دنبال مراقبت پزشکی باشید.

FSANZ به بررسی روند تحولات و ارتباط با وزارت بهداشت، وزارت كشاورزی، مقامات بهداشتی ایالتی و سرزمین و همتایان بین المللی برای ارزیابی احتمال انتقال ویروس از طریق مواد غذایی می پردازد.

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا علاوه بر رعایت بهداشت فردی، لازم است افراد جهت دریافت مقدار کافی ویتامین ث، روزانه حداقل یک عدد پرتقال یا دوعدد نارنگی یا لیموترش مصرف کنند.

تغذیه مناسب

دکتر میترا زراتی اظهار داشت: مصرف کدو حلوایی را در رژیم روزانه لازم بوده و باید مواد غذایی شیرین را محدود و از از روغن های جامد استفاده نشود.

وی با بیان اینکه روزانه حتما یک عدد تخم مرغ یا دو عدد سفیده آن‌ مصرف شود، ادامه داد: افراد از ادویه جاتی مانند زردچوبه و زعفران در این روزها بیشتر استفاده و از جوانه های جو، گندم، ماش و شبدر در رژیم روزانه خود مصرف کنند.

زراتی تصریح کرد: از بین انواع مغزهای گیاهی، گردوی داخل پوسته چوبی، بهترین گزینه است که در طول روز مصرف شو و  روزانه یک عدد پیاز خام بنفش استفاده کنید.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه خانواده کلم را فراموش نکنید، توصیه کرد از مواد غذایی کنسروی استفاده نشود و افراد سوسیس و کالباس را از برنامه خود حذف کنند از فرآورده های پروبیوتیکی یا مکمل آن استفاده کنید.

به گفته این متخصص تغذیه، شکلات تلخ بخورید، از کنجد و ارده در برنامه غذایی خود استفاده و آهن خون خود را چک کنید زیرا کم خونی سبب ضعف سیستم ایمنی می شود.

وی افزود: استرس و فشارهای جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف می کند، مراقب خود باشید و پیشگیری را جدی بگیرید.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه ۱۹ بهمن ماه اعلام کرد که نمونه مثبتی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

مشرق/آشپزی ها

4.9/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا