غذاهای اصلی

دستور تهیه ی مرنگ لیمو

سلام به دوستداران آشپزی و شیرینیپزی. امروز شما را با دستور تهیه ی مرنگ لیمو آشنا میکنیم. مرنگ یکی از بهترین و ساده ترین تزئینات برای کیک و کاپکیک، و نوعی دسر است که از تخم مرغ تهیه میشود. دستور تهیه ی مرنگ بسیار ساده میباشد و در کمترین زمان ممکن آماده ی سرو میشود. شما میتوانید مرنگ را روی کیک و شیرینی های خود به عنوان تزئین استفاده کنید و شکل و روی زیبایی له آن ببخشید و یا بطور ساده خود مرنگ را به عنوان دسر سرو کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ی مرنگ با طعم لیمو، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور تهیه ی مرنگ لیمو

دستور تهیه ی مرنگ لیمو

مواد لازم:

3 عدد سفیده تخم مرغ بزرگ

نمک دانه ریز

1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین

3/4 لیوان شکر سفید

1/4 تا 1/2 قاشق چایخوری عصاره لیمو

دستور پخت:

گام اول: قفسه های فر را در قسمت سوم و پایین فر قرار دهید و تا 250 درجه فارنهایت گرم کنید. سپس دو سینی فر را با کاغذ سفیده تخم مرغ و نمک را با یک میکسر برقی با سرعت متوسط ​​در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید تا کف شود.

گام دوم: سپس جوش شیرین را اضافه کنید و تا زمانی که نرم و خوب مخلوط شوند، هم زدن را ادامه دهید. هنگام مخلوط کردن، به تدریج شکر را اضافه کرده و سپس به مخلوط کردن ادامه دهید تا کمی سفت شود. سپس عصاره لیمو را اضافه کنید و هم بزنید.

گام سوم: مخلوط را به یک قیف مناسب با یک سری ستاره ای منتقل کنید. اکنون مرنگ را روی ورق های پخت آماده با فاصله از یکدیگر قرار دهید. پخت را تا زمانی که مرنگ ها دیگر براق نباشند، سبک و کاملا پخته شوند ادامه دهید. حدود 1 ساعت.

گام چهارم: فر را خاموش کنید، اما درهای آن را باز بگذارید تا زمانی که مرنگ ها کاملا خنک و خشک شوند، حدود 2 ساعت. این مرنگ های لذیذ و ساده را می توان به مدت 2 روز در یک ظرف بدون هوا در دمای اتاق نگهداری کرد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا