انواع خوراک تخم مرغمنوی صبحانه

دستور پخت املت اسپانیایی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع مختلف غذا برای صبحانه. امروز شما را با دستور پخت املت اسپانیایی آشنا میکنیم که یک املت بسیار لذیذ و ساده به عنوان یک وعده صبحانه ی لذیذ میباشد. دستور پخت این املت بسیار ساده میباشد و به مواد بسیار کمی نیز نیاز دارد. مواد مورد نیاز آن سیب زمینی، پیاز و تخم مرغ است. برای آشنایی با طرز تهیه ی این املت، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

املت اسپانیایی ساده

دستور پخت املت اسپانیایی

مواد لازم:

3 عدد سیب زمینی متوسط ​​(حدود 650 گرم)
5 عدد تخم مرغ
1 عدد پیاز ریز خرد شده
مقداری نمک و فلفل برای طعم دادن
2 و 1/2 لیوان (600 میلی لیتر) روغن زیتون طبیعی با کیفیت خوب

دستور پخت:

گام اول: سیب زمینی ها را پوست بگیرید، از وسط برش بزنید و سپس آنها را نیز نصف کنید( قطعات 3 سانتی متری). پیاز را بسیار نازک برش دهید. در یک ماهیتابه 9.5 اینچی (24 سانتی متر) نچسب، روغن زیتون را روی حرارت متوسط رو به بالا ​​گرم کنید. سپس سیب زمینی و پیاز را اضافه کنید، نمک و فلفل را به آنها اضافه کنید و حرارت را به متوسط ​​کاهش دهید. حدود 10-12 دقیقه بپزید تا سیب زمینی ها طلایی شوند اما قهوه ای نباشند.

گام دوم: از ماهیتابه با استفاده از یک کفگیر سیب زمینی ها و پیاز را جدا کرده و درون یک الک بریزید تا روغن آن گرفته شود. بگذارید کمی خنک شود. میتوانید روغن زیتون را صاف کرده و از آن استفاده مجدد کنید. تخم مرغ ها را درون یک کاسه بزرگ بشکنید. با نمک و فلفل مزه دار کرده و هم بزنید تا ترکیب شود. سیب زمینی های سرد شده و پیاز را اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند.

گام سوم: 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون قابلمه نچسب گرم کنید و مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ را اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا مقداری تخم مرغ پخته شود. کمی فشار دهید و بگذارید املت به مدت 5-6 دقیقه بپزد. لبه ها را به سمت داخل بکشید و یک بشقاب بزرگ را روی املت قرار دهید. سپس ماهیتابه را برگردانید و سمت دیگر املت را در ماهیتابه قرار دهید.

گام چهارم: اکنون بسته به ترجیحات سلیقه خود اگر می خواهید مرطوب تر و کمتر پخته باشد یا داخل آن بیشتر پخته شده باشد، به مدت 2-4 دقیقه دیگر بپزید. سپس روی یک بشقاب سرو بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. در کنار مقداری سالاد تازه و نان خاشخاشی و گرم سرو کنید. لذت ببرید!

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا