انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

طرز تهیه نان بدون گلوتن

سلام به دوستداران نان پزی و انواع مختلف نان. امروز شما را با طرز تهیه نان بدون گلوتن آشنا میکنیم. بعضی ها به گلوتن حساسیت دارند و نمیتوانند غذاهایی مانند نان که گلوتن دارند را بخورند. به همین دلیل، این نان میتوانید گزینه ی بسیار خوبی برای آن ها باشد تا بتوانند با خیال میل کنند. برای آشنایی با طرز تهیه ی این نان، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه نان بدون گلوتن

طرز تهیه نان بدون گلوتن

مواد لازم:

300 میلی لیتر آب ولرم
220 گرم + 20 گرم آرد بدون گلوتن
80 گرم آرد بدون گلوتن مخمر دار
1 قاشق غذاخوری شکر
1 قاشق غذاخوری مخمر خشک
40ml روغن نباتی

10 گرم بذر کتان
10 گرم دانه کنجد
20 گرم دانه کدو تنبل
20 گرم تخمه آفتابگردان

دستور پخت:

گام اول: آب ولرم و شکر را درون یک کاسه بریزید. بسیار مهم است که آب ولرم باشد. نه خیلی گرم و نه خیلی سرد. مخمر را اضافه کنید و حدود 15-20 دقیقه بگذارید تا مخمر فعال شود. اگر بعد از 20 دقیقه اتفاق خاصی نیفتد، بهتر است یک بار دیگر با مواد جدید امتحان کنید.

گام دوم: احتمالاً آب خیلی سرد یا خیلی گرم بود و مخمر نمی توانست شروع به فعال شدن کند. وقتی حباب های کوچکی را در یک کاسه مشاهده می کنید، وقت آن است که سایر مواد دیگر را اضافه کنید. آردها را در یک کاسه جداگانه با هم مخلوط کنید. از یک میکسر برقی استفاده کنید تا آن را به خوبی مخلوط کنید.

گام سوم: بسیار مهم است که به تدریج آرد را اضافه کنید. بنابراین نیمی از مقدار (150 گرم) آرد را درون یک کاسه با آب ریخته و مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس 100 گرم بیشتر اضافه کنید و کل فرایند را تکرار کنید. در آخر بقیه آردها را (50 گرم) اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

ادامه دستور پخت:

گام چهارم: یک سطح کار را با آرد بپوشانید و خمیر را از کاسه درآورده و روی آن قرار دهید. از آرد اضافی برای خمیر ورز دادن استفاده کنید تا یک خمیر خیلی نرم بدست آید. یک شکل نان درست کنید و آن را روی سینی مخصوص پخت که با کاغذ پخت پوشانده شده، قرار دهید.

چهارم پنجم: بگذارید تا حجمش دو برابر شود و سپس حدود 40 دقیقه با دمای 230 درجه سانتیگراد بپزد. هر چند وقت یکبار نان را چک کنید. هنگامی که نان پخته شد، آن را روی یک قفسه قرار دهید تا خنک شود. وقتی خنک شد، اگر قصد ندارید آن را به طور کامل بخورید، باید آن را در کیسه پلاستیکی قرار دهید تا نرم باقی بماند.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا