انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

خمیر پیتزا سیب زمینی

چه کسی عاشق پیتزا نیست… اگر درست تهیه شود، یکی از راحت ترین و رضایت بخش ترین غذاها تا به امروز حساب میشود. خمیر پیتزا سیب زمینی و طرز تهیه آن بسیار آسان است، نیازی به تهیه خمیر از قبل نیست و همچنین فاقد گلوتن است.  خمیر سیب زمینی واقعا خوشمزه است و شما همیشه می توانید تاپینگ را برای تنوع بیشتر، تغییر دهید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این خمیر پیتزا بسیار لذیذ و ساده، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

خمیر پیتزا سیب زمینی

خمیر پیتزا سیب زمینی

مواد لازم:

خمیر پیتزا سیب زمینی:

1 و 1/2 پوند (700 گرم) سیب زمینی

1/2 فنجان (50 گرم) پنیر چدار رنده شده

1 عدد تخم مرغ متوسط

2 قاشق غذاخوری (28 گرم) روغن نباتی

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

تاپینگ:

1 فنجان (100 گرم) پنیر موزارلا رنده شده

4،5 عدد گوجه فرنگی گیلاسی نصف شده

ریحان خشک شده

پونه کوهی خشک 1 اونس (30 گرم)

برش های پپرونی Pepperoni

دستور پخت:

گام اول: خمیر سیب زمینی را آماده کنید. فر را از قبل تا (220C) سانتی گراد گرم کنید. یک سینی پخت را با کاغذ مخصوص (کاغذ روغنی). سیب زمینی ها را پوست بگیرید و با سوراخ های بزرگ رنده، رنده کنید. پنیر را نیز رنده کنید.

گام دوم: سیب زمینی ها را به یک حوله آشپزخانه منتقل کنید و به اندازه ای فشار دهید تا آبش گرفته شود. سیب زمینی ها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. سپس پنیر، تخم مرغ، نمک و فلفل را اضافه کنید. هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند.

گام سوم: مخلوط سیب زمینی را درون سینی فر آماده ریخته و به شکل یک حلقه 12 اینچ (30 سانتی متر) قرار دهید. 25-30 دقیقه آن را بپزید تا کمی لبه ها آن ترد و طلایی شود.

گام چهارم: از فر خارج کنید و خمیر سیب زمینی را با پنیر موزارلا، برشهای پپرونی یا سوسیس مورد علاقه خود، ریحان خشک شده و پونه کوهی و گوجه فرنگی بریزید. برای مدت زمان 10-15 دقیقه بپزید تا پنیر ذوب شود. لذت ببرید!

4.9/5 - (109 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا