تازه های خواص مواد غذاییمطالب جالب و خواندنی

خواص و مواد معدنی گردو

سلام به دوستداران آشپزی و همراهان همیشگی ما. از جایی که عید نزدیک و ایرانیان هنگام نوروز آجیل میخورند که دارای گردو نیز میباشد، تصمیم گرفتیم تا شما را با خواص و مواد معدنی گردو آشنا کنیم تا شما اطلاع بیشتر نسبت به آنچه که میخورید داشته باشید. همچنین ما از گردو در انواع غذاها هماند فسنجان و از روغن آن نیز استفاده میکنیم. برای آشنایی با خواص این آجیل بی نظیر و پرخاصیت، مقاله ی آشپزی ما را نبال کنید.

خواص و مواد معدنی گردو

خواص و مواد معدنی گردو

گردو دارای ویتامن های A, C, D, PP میباشد. همچنین دارای مواد معدی همچون کلسیم، فسفر، آهن، و چربی میباشد. گردو ضد سیفلیس، کرم و اسهال است. برای مبتلایان به کم خونی و راشیتیسم مفید است. قند خون را پایین می آورد.

در سوخت و ساز و رشد سلولها بخصوص سلولهای عصبی مفید است.محیط خون را اسیدی میسازد. جوشانده ی برگ گردو مقوی معده، ضد کرم و پایین آورنده ی قند خون است. شستشوی موی سر با آب برگ گردو باعث نرمی و درخشندگی مو میشود.

سایر خواص:

اگر گردو و انجیر را به طور مساوی مخلوط کرده و چند بار میل نمایید به عنوان مسهل معده عمل میکند.کشیدن سرمه گردو به چشم، خارش و آبریزش چشم را برطرف میسازد. در درمان سردرد و دردهایی که منشا سردی دارند مفید است.

اگر پوست سبز گردو را با کمی زنگ آهن مخلوط کرده و نرم بکوبند سپس در سرکه بجوشانند، خضاب پر رنگ و قوی به دست می آید که برای تقویت پیاز موی سر مفید است. گردوی تر کمتر حرارت تولید میکند و آسان تر نیز از معده دفع میشود. اگر گردو با پنیر مصرف شود غذای کاملی حساب میشود.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا