آشپزی امروز سر آشپزانواع دسرغذاهای اصلی

دستور تهیه ی پودینگ وانیل و شکلات

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دسر. امروز شما را با دستور تهیه ی پودینگ وانیل و شکلات آشنا میکنیم. در زمان قرنطینه، همه در خانه هستیم و حوصله امان سر میرود. ولی با آشپزی و تهیه ی دسر و کار های دیگر میتوانیم خود را سرگرم کنیم. تهیه ی این دسر لذیذ، بسیار ساده و آسان میباشد و میتوانید آن را با فرزندان و خانواده خود تهیه کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این پودینگ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

پودینگ وانیل و شکلات

دستور تهیه ی پودینگ وانیل و شکلات

مواد لازم:

پودینگ وانیلی

1/3 فنجان (65 گرم) شکر
1/4 فنجان (30 گرم) نشاسته ذرت
1/4 قاشق غذاخوری (2 گرم) نمک
2 و 2/3 فنجان (640 میلی لیتر) شیر
1 عدد تخم مرغ بزرگ
2 قاشق غذاخوری (10 گرم) عصاره وانیل

پودینگ شکلات

1/2 فنجان (100 گرم) شکر
پودر کاکائو 1/3 لیوان (40 گرم)
1/4 فنجان (30 گرم) نشاسته ذرت
1/4 قاشق غذاخوری (2 گرم) نمک
2 2/3 فنجان (640 میلی لیتر) شیر
1 عدد تخم مرغ بزرگ
1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه متوسط شکر، نشاسته ذرت و نمک را با هم مخلوط کنید، در صورت تهیه پودینگ شکلات، پودر کاکائو را نیز اضافه کنید. در یک کاسه دیگر تخم مرغ را مخلوط کرده و 2/3 فنجان (160 میلی لیتر) شیر اضافه کرده و خوب هم بزنید. به تدریج مخلوط شیر را روی مخلوط نشاسته ذرت اضافه کرده و مخلوط کنید تا خوب حل شود. کنار بگذارید در حالی که بقیه شیر را گرم می کنید.

گام دوم: در یک ماهیتابه متوسط​​، بقیه شیرها (2 لیوان -480 میلی لیتر) را به جوش بیاورید. از روی حرارت بردارید و به تدریج مخلوط تخم مرغ را روی شیر داغ اضافه کنید و همزمان هم بزنید. سپس آن را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مرتباً هم بزنید تا مخلوط شود، حدود 3 دقیقه حرارت دهید تا غلیظ شود. از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل را اضافه کرده هم بزنید.

گام سوم: فقط در صورت نیاز می توانید آن را آبکش کنید تا مطمئن شوید هیچ گلوله ای ایجاد نشده است. در صورت تهیه هر دو مرحله، مرحله 2 را با پودینگ شکلات تکرار کنید. پودینگ را درون شش ظرف سرو بریزید، بسته بندی پلاستیکی را مستقیماً روی سطح پودینگ بگذارید و ببندید و حداقل 2 یا 3 ساعت در یخچال قرار دهید یا میتوانید گرم میل کنید. می توانید با آجیل یا شکلات رنده شده یا میوه های تازه نیز سرو کنید.

4.5/5 - (91 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا