غذاهای ویژه ماه رمضان

دستور پخت بامیه در منزل مخصوص رمضان

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع دسر. از جایی که ماه رمضان نزدیک است، تصمیم گرفتیم امروز شما را با دستور پخت بامیه در منزل مخصوص رمضان آشنا کنیم. بامیه و زولبیا از شیرینی ها محبوب و بسیار لذیذ برای زمانی است که روزه گرفته اید و به دلیل داشتن شیرینی و شکر، انرژی شما را برمیگرداند. برای آشنایی با طرز تهیه ی بامیه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت سریع بامیه در منزل مخصوص رمضان

دستور پخت بامیه در منزل مخصوص رمضان

مواد لازم:

1 فنجان آرد چند منظوره
3 قاشق غذاخوری کره
2 عدد تخم مرغ
1/4 قاشق چایخوری زعفران
1 فنجان شکر
1 قاشق غذاخوری گلاب
روغن برای سرخ کردن

دستور پخت:

گام اول: زعفران را به مدت 30 دقیقه در آب جوش بگذارید بماند.1 فنجان شکر را در یک قابلمه اضافه کنید. 1/2 فنجان آب به قابلمه اضافه کنید و مخلوط کنید. مخلوط را بجوشانید تا غلیظ شود (یا شبیه شربت باشد). 1 قاشق غذاخوری گلاب و 1 قاشق غذاخوری زعفران خیس شده را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید، 3 دقیقه دیگر بجوشانید.

گام دوم: 1 فنجان آب داخل قابلمه دیگری بریزید. 2 قاشق غذاخوری شکر و 3 قاشق غذاخوری کره را به قابلمه اضافه کنید، قابلمه را روی حرارت قرار داده و گرم کنید تا کره کاملا ذوب شود و مخلوط کنید تا خوب مخلوط شود. 1 فنجان آرد چند منظوره را به آن مخلوط اضافه کنید، با حرارت زیاد هم بزنید تا زمانی که شبیه خمیر شود.

گام سوم: سپس قابلمه را در دمای اتاق بگذارید تا خنک شود. 2 عدد تخم مرغ را به خمیر اضافه کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. خمیر را به یک قیف انتقال داده و از ماسوره تزئینی به انتخاب خود استفاده کنید. سپس خمیر را در یک قابلمه با روغن زیاد سرخ کنید.

گام چهارم: زولبیای سرخ شده (روغن اضافی آن را به طور کامل بگیرید) را مستقیماً از ماهیتابه در داخل شربت تهیه شده از زعفران و شکر منتقل کنید و حدود 5 دقیقه آنها را بگذارید در شربت بمانند. سپس آنها را برای چند دقیقه در سینی قرار دهید تا شربت اضافه گرفته شود.

4/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا