انواع دسر

دستور پخت سوفله وانیلی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دسر. این سوفله ها در عین حال پیچیده و در عین حال ساده و فوق العاده خوشمزه هستند. شاید تهیه ی سوفله به چشم شما سخت و وقت گیر باید، ولی برعکس هم طرز تهیه ی ساده ای دارد و در زمان کمی نیز تهیه و آماده سرو میشود. همچنین به مواد زیادی نیز نیاز ندارد و مطمئنا همه ی مواد لازم را در منزل دارید. برای آشنایی با دستور پخت سوفله وانیلی مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

سوفله وانیلی

دستور پخت سوفله وانیلی

مواد لازم:

4 عدد تخم بزرگ که سفیده و زرده آنها جدا شده
1 لیوان (300 میلی لیتر) شیر
5 قاشق غذاخوری (50 گرم) آرد
3 قاشق غذاخوری (45 گرم) شکر برای زرده تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری (10 گرم) عصاره وانیل
1/4 قاشق غذاخوری (1 گرم) نمک
3 قاشق غذاخوری (45 گرم) شکر برای سفیده تخم مرغ
مخلوط کره نرم شده و شکر
پودر قند

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 190C گرم کنید. یک سینی فر را روی قسمت میانی فر قرار دهید. با کره 4 ظرف مخصوص سوفله را با ظرفیت 8 اونس (230 میلی لیتر) با استفاده از یک براش به سمت بالا براش زده و چرب کنید(به نظر می رسد این مرحله کمک می کند تا سوفل به طور یکنواخت بلند شود). سپس کف و پهلوهای ظرف را با شکر بپوشانید.

گام دوم: شکر اضافی را کنار بگذارید. سفیده ها را از زرده های تخم مرغ جدا کرده و کنار بگذارید تا آماده استفاده شوند. در یک قابلمه متوسط ​​شیر را کمی بجوشانید. در یک قابلمه دیگر زرده ها را با 3 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید تا کم رنگ شود. سپس آرد را اضافه کنید و مخلوط کنید تا به خوبی ترکیب شوند.

ادامه دستور پخت:

گام سوم: حدود یک سوم شیر داغ را روی مخلوط زرده تخم مرغ بریزید و بگذارید تا زرده ها خنک شوند. بقیه شیر را اضافه کرده و دوباره گرم کنید. به جوش بیاورید، مرتباً هم بزنید. 1-2 دقیقه بیشتر بپزید یا تا غلیظ شود. از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل را اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط را به یک کاسه بزرگتر منتقل کنید و بگذارید کمی خنک شود.

گام چهارم: در یک کاسه جداگانه، سفیده ها را با کمی نمک تا زمانی که کف کند، مخلوط کنید. به تدریج 3 قاشق غذاخوری شکر را اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا کمی سفت شود. بتدریج سفیده ها را داخل مخلوط زرده بریزید و به یک سمت هم بزنید تا پفش نخوابد. مخلوط را به طور مساوی در ظرف های آماده شده تقسیم کنید. ظرف ها را روی سینی پخت از پیش گرم شده قرار داده و برای مدت زمان 25 تا 30 دقیقه بپزید تا طلایی شوند و پف کنند. بعد از پخت، با پودر قندتزئین کرده و فوراً سرو کنید.

3.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا