غذاهاي درياييغذاهای اصلی

دستور پخت کاری ماهی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع غذای دریایی. امروز شما را با دستور پخت کاری ماهی آشنا میکنیم که یک غذای تند هندی میباشد. کاری همچنین با مرغ نیز تهیه میشود و آن نیز همانند کاری ماهی تند و پر از ادویه میباشد. دستور تهیه ی این غذا بسیار ساده میباشد و طعم بی نظیری نیز دارد. برای آشنایی با دستور پخت این غذا بسیار لذیذ و خوشمزه، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کاری ماهی

دستور پخت کاری ماهی

مواد لازم:

1 عدد ماهی آزاد

5 حبه سیر کوبیده شده

1 قاشق چای خوری بادیان کوبیده شده

3 عدد پیاز متوسط خرد شده

1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز کوبیده

2 عدد فلفل فرنگی خرد شده

1/2 قاشق چایخوری زردچوبه

1 قاشق سوپ خوری تخم گشنیز

1 قاشق چایخوری زیره کوبیده شده

1/4 قاشق چایخوری پوست جوز هندی

1 قاشق سوپ خوری جعفری خرد شده

2 قاشق سوپ خوری آرد

نمک و روغن به مقدار لازم

دستور پخت:

گام اول: ماهی را آماده کرده و خشک کنید سپس روی آن آرد بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. بعد مجددا آن را شسته و دوباره ماهی را خشک کنید. اکنون با نوک یک چاقوی تیز آن را سوراخ سوراخ کنید.

گام دوم: سپس بادیان و سیر کوبیده شده را به همه ی قسمت های ماهی بمالید و برای نیم ساعت دیگر آ را کنار بگذارید. مجددا آن را شسته و خشک کنید. پیاز را ریز خرد کنید و بعد سرخ کنید.

گام سوم: صبر کنید تا آب پیاز خشک شود. فلفل قرمز و فلفل فرنگی و زردچوبه و زیره و تخم گشنیز را تفت داده و پیاز و یک و نیم لیوان آب و قدری نمک به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم و متوسط قرار دهید.

گام چهارم: بپزید تا آب آن به اندازه ی یک سوم کم شود. سپس ماهی را داخل روغن داغ سرخ کرده و بعد به سس پخته شده اضافه کنید. با جوز هندی و جعفری خرد شده به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بپزید. اگر میخواهید ماهی شما تندتر باشد، ادویه هندی اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت بردارید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا