انواع دسرغذاهای اصلیغذاهای ویژه ماه رمضان

طرز تهیه ی شله زرد مخصوص رمضان

شله زرد یک پودینگ برنج زعفران ایرانی است که با برنج، شکر، هل، گلاب و زعفران تهیه می شود. و با دارچین، پسته و مغز بادام تزئین میشود. اگرچه زعفران بیشتر رنگ قهوه ای مایل به قرمز دارد، و زعفران با کیفیت بالا که در آب، همان رنگ نارنجی زیبا را ایجاد می کند، آن را به برنج اضافه کنید و رنگ زیبایی به دسر خود ببخشید. برای آشنایی با طرز تهیه ی شله زرد مخصوص رمضان مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی شله زرد مخصوص رمضان

طرز تهیه ی شله زرد مخصوص رمضان

مواد لازم:

1 و 1/2 فنجان برنج خام
8 فنجان آب
1/4 قاشق غذاخوری نمک
3 فنجان شکر دانه درشت
1/4 قاشق غذاخوری زعفران آسیب شده
2 قاشق غذاخوری آب گرم
1/4 لیوان کره بدون نمک ذوب شده
4 قاشق چایخوری خلال بادام
1 قاشق غذاخوری پودر هل
1/4 فنجان گلاب
1 قاشق غذاخوری پودر دارچین
2 قاشق غذاخوری پسته (اختیاری)

دستور پخت:

گام دوم: آن را به جوش بیاورید، و کف آن را که هنگام پخت درست میشود را بردارید. به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که برنج کاملاً نرم شود، روی حرارت متوسط ​​با در بجوشانید. سپس شکر را اضافه کنید و 20 دقیقه دیگر بپزید، مرتباً هم بزنید.

گام اول: در یک کاسه به اندازه متوسط ​​برنج را با آب بپوشانید و با هم زدن برنج درون آب با دست خود برنج را به آرامی بشویید. این به شستشوی مقداری نشاسته و رقیق کردن آن کمک می کند. آب را دور بریزید و یک بار دیگر تکرار کنید. برنج های شسته شده را آبکش کرده و در یک قابلمه نچسب بزرگ با 8 فنجان آب و نمک قرار دهید.

گام سوم: در حالی که برنج در حال پخت و پز است، زعفران و 2 قاشق غذاخوری آب گرم را در یک کاسه کوچک مخلوط کرده و ذخیره کنید. بعد از پختن برنج به مدت 20 دقیقه، مایع زعفران، کره، ۲ قاشق غذاخوری خلال بادام، هل و گلاب را اضافه کنید.

گام چهارم: به مدت 45 دقیقه روی حرارت کم با در قابلمه بپوشانید و بجوش بیاورید، گاهی اوقات هم بزنید تا مخلوط به یک پودینگ غلیظ تبدیل شود. شله زرد را درون یک ظرف کوچک و یا کاسه های سرو فردی بریزید. با 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین، خلال بادام و پسته تزئین کنید.

3.7/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا