منوی صبحانه

طرز تهیه ی پنکیک توت فرنگی آلمانی

واقعا ایده ای سریع و ساده برای صبحانه که یکی از محبوب ترین نوع پنکیک نیز هست. تماشای این پنکیک و نحوه پف کردن آن در فر بسیار دلپذیر است. به دلیل پختن در یک ماهیتابه چدنی داغ، پنکیک دارای لبه ترد می شود، در حالی که قسمت داخلی آن نرم و تقریباً مانند کاستارد است. برای به دست آوردن یک بافت مناسب، مهم است که آن را بلافاصله پس از بیرون کشیدن از فر سرو کنید. می توانید آن را به روش های مختلف، چه با پر کردن با میوه و چه با چیز های دیگر، نیز تهیه کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری شربت افرا نیز برای سرو استفاه کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ی پنکیک توت فرنگی آلمانی مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی پنکیک توت فرنگی آلمانی

طرز تهیه ی پنکیک توت فرنگی آلمانی

مواد لازم: 

3 عدد تخم مرغ
4/4 فنجان (95 گرم) آرد
1/4 قاشق غذاخوری (1 گرم) نمک
1 قاشق غذاخوری (15 گرم) شکر
1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل
3/4 لیوان (180 میلی لیتر) شیر
2 قاشق غذاخوری (28 گرم) کره
توت فرنگی تازه برش خورده
پودر قند برای سرو
شربت افرا اختیاری

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل گرم کنید تا 425F  یا 220C و یک ظرف چدنی 9-10 اینچی (23-25 ​​سانتی متر) را به مدت حداقل 8 دقیقه درون فر قرار دهید. در یک کاسه تخم مرغ ها را با شکر و نمک به خوبی مخلوط کنید. آرد را اضافه کرده و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. سپس شیر و عصاره وانیل را اضافه کنید.

گام دوم: کره را به قابلمه داغ اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه در فر قرار دهید، تا کره کاملا ذوب شود. ماهیتابه را از داخل فر برداشته و خمیر را درون ماهیتابه داغ بریزید. ماهیتابه را به فر برگردانید و به مدت 15-17 دقیقه بپزید. کودک هلندی در اطراف لبه ها پف می کند و رنگ قهوه ای طلایی به دست می آورد.

گام سوم: پس از خارج کردن از فر، کمی دفع می شود.با برش های توت فرنگی و گرد و غبار با شکر پودر شده.بر روی گوه ها بریده و فوراً سرو کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا