انواع دسرغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی چیزکیک رنگارنگ

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع چیز کیک و دسر. امروز شما را با نحوه و طرز تهیه ی چیزکیک رنگارنگ آشنا میکنیم که طعم و شکل بینظیری داره. برای آشنایی با دستور پخت این دسر لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

نحوه ی تهیه ی چیزکیک رنگارنگ

طرز تهیه ی چیزکیک رنگارنگ

مواد لازم:

بلک بری 100 گرم

بلوبری 100 گرم

تمشک 100 گرم

1 قاشق غذاخوری آبلیمو

100 میلی لیتر آب

50 گرم شکر

1/2 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین

30 میلی لیتر آب

100 گرم بیسکویت سبوس دار

45 گرم کره آب شده

1/2 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین

30 میلی آب

300 گرم پنیر خامه ای

60 گرم شکر

400 گرم خامه زده شده سرد با چربی 35%

دستور تهیه:

گام اول: بری ها را داخل قابلمه میریزیم و بعد 50 گرم شکر اضافه میکنیم. سپس 1 قاشق غذاخوری آبلیمو هم به آنها اضافه میکنیم. اکنون آب را اضافه میکنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار میدهیم و به خوبی هم میزنیم تا زمانی که جوش بیایند. همینطور هم میزنیم تا مربا قوام بیاد و غلیظ بشه.

گام دوم: این کار تقریبا 15 دقیقه طول میکشه. سپس مربا را داخل صافی میریزیم و با قاشق کمک میکنیم که سریعا از صافی رد بشه. دونه های میوه ها نباید از صافی رد بشوند. داخل یک قابلمه کوچک نصف قاشق غذاخوری پودر ژلاتین میریزیم. بعد 30 میلی لیتر آب روش میریزیم و حدود 5 تا 10 دقیقه به حال خودش میزاریم تا بمونه.

گام سوم: بعد ظرف رو روی حرارت ملایم میزاریم و ظرف رو تکون میدیم تا ژلاتین کاملا حل بشه حالا ژلاتین رو به مربایی که از صافی رد کردیم اضافه میکنیم و هم میزنیم تا ترکیب بشوند. اکنون بیسکویت ها را درون یک کیسه ی پلاستیکی میریزیم و با وردنه آنها رو خرد میکنیم.

گام چهارم: وقتی که کاملا خرد شدند آنها را داخل یک کاسه میریزیم. کره آب شده رو روش میریزیم و با قاشق هم میزنیم تا کره به خرد بیسکویت های خرد شده بره. این مواد رو داخل یک قالب کمری 20 سانتی که از قبل چرب کردیم میریزیم. با قاشق سرتاسر قالب پخش میکنیم و روش رو صاف میکنیم.

ادامه ی دستور پخت:

گام پنجم: با قاشق فشار میدیم تا کاملا به هم بچسبن. دوباره 1/2 قاشق غذاخوری پدر ژلاتین رو داخل یک ظرف میریزیم و 30 میلی آب بهش اضافه میکنیم و میزاریم کنار تا ژلاتین حل بشه. داخل یک کاسه پنیر خامه ای رو با همزن هم میزنیم. وقتی پنیر نرم شد 60 گرم شکر رو اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم تا کاملا شکل خامه به خودش بگیره.

گام ششم: خامه زده شده رو به یک کاسه ی دیگه میریزیم و با همزن هم میزنیم تا خودش رو بگیره و سفت بشه. اکنون خامه رو با کاردک کم کم به مخلوط پنیر اضافه میکنیم. با هر سری اضافه کردن، هم میزنیم. اکنون ظرف ژلاتین رو روی حرارت ملایم میزاریم و ظرف رو تکون میدیم تا ژلاتین حل بشه.

گام هفتم: ژلاتین رو به مخلوط پنیر و خامه اضافه میکنیم و به خوبی هم میزنیم. ای ترکیب رو به 3 قسمت مساوی در کاسه تقسیم کنید. حدود 2/3 از مربای که درست کردیم رو داخل یکی از کاسه ها میریزیم. 1/3 باقیمانده رو در یک کاسه ی دیگه. هم میزنیم تا به خوبی مخلوط شوند. لایه ی پر رنگ تر را روی بیسکویت ها میریزیم و 15 دقیقه در فریزر میزاریم.

گام هشتم: حالا مخلوط کم رنگ تر رو روی اون میریزیم و 15 دقیقه ی دیگر داخل فریزر قرار میدیم. اکنون خامه ی سفید رو روس میریزیم و برای 6 ساعت یا حتی 1 شب در فریزر قرار میدهیم. بعد از خارج کردن از یخچال اول با استفاده از یک کارد دور تا دور کیک رو از قالب جدا میکنیم. و قالب رو جدا میکنیم. حالا مثل تصویر تزئین کنید و لذت ببرید.

4.6/5 - (27 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا